«میشلن» توانایی تایرهای بدون‌ باد را عملیاتی کرد

ویلیام اسمیت که مدیریت مزرعه و زمین کشاورزی در منطقه آنتریم را برعهده دارد، طی قراردادی حاضر شد به مدت یک‌سال از تایرهای اختصاصی میشلن در دستگاه نیو هولند L218 اسکیداستر استفاده کند.

اسمیت اضافه کرد: «چسبندگی برای فعالیت ما خیلی خوب است. البته من هرگز چپ نکرده‌ام، اما این امر باعث می‌شود با اعتماد به نفس بیشتری در آینده فرمان را به درست بگیرم.»

دستگاه هولاند L218 برای حمل‌ونقل خوراک دام و یونجه در اطراف مزرعه اسمیت استفاده شده، همچنین عملیات نظافت عمومی و پاکسازی محیط به کمک این دستگاه انجام می‌شود.

این نوع تایر همچون تایرهای پنوماتیک (pneumatic) فعالیت می‌کند، اما ریسک و احتمال خرابی یا اعمال خرابی کمتری دارد.

اسمیت اکثرا از تایرهای پنوماتیک برای این تایرها استفاده و هر دوسال یک‌بار نیز آنها را تعویض می‌کرد، اما اکنون حاضر شده است طی قراردادی که میشلن زیان آن را تقبل کرده، از ایکس‌تِول اس‌اس‌ال استفاده کند.

البته میشلن نسخه خاص این تایرها را برای فعالیت در محیط چمن معرفی کرده است. اما هنوز تاییدیه لازم برای تولید این محصول اخذ نشده است.

ازسوی دیگر چسبندگی مطلوبی را ایجاد می‌کند و البته قابلیت ری‌ترد کردن یا لایه‌گذاری مجدد را هم دارد که باعث می‌شود عمر تایر به شدت افزایش پیدا کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244988/%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%84%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول تردهای باز آن است که باعث می‌شود برای تمیزکردن آنها کار سختی نداشته باشید.

اسمیت گفت: «میزان خوردگی برای من خیلی مهم است، چراکه باعث می‌شود عمر تایر افزایش یابد. من به شدت تحت تاثیر ماندگاری این تایر که میشلن در این طرح ادعا می‌کند قرار گرفتم. فکر می‌کنم براساس ادعای میشلن این تایرها چهار تا پنج سال عمر کنند که این میزان بیشتر از دوبرابر تایرهای عادی است.»

بخوانید:  مجمع‌ عمومی سال مالی ۱۴۰۱ شرکت «نفت پارس» برگزار شد

تایرهای آل‌ترین مفهومی و بدون باد میشلن با سطح سختی که دارند، از ویژگی استفاده در محیط خارج جاده نیز برخوردار است و البته در تمام سطوح چسبندگی مطلوبی را هم ایجاد می‌کند. حتی می‌توان از این تایر به‌عنوان سخت‌ترین جنس برای ایجاد چسبندگی بیشتر یاد کرد.