واردات قطعات یدکی مانع از بازاریابی موتورسیکلت شده است

در ادامه مصطفی صفرخانی فعال و تولید کننده قطعات موتورسیکلت به بیان دیدگاه های خود می پردازد.

خودکفایی در تولید قطعات یدکی موتورسیکلت در کشور چقدر باعث صرفه جویی ارزی می شود؟

با توجه به واردات تجهیزات و ماشین آلات تولید موتورسیکلت به کشور و امکان تولید قطعات به روش مهندسی معکوس، در صورتی که وزارت امنیت برنامه مشخصی برای حمایت از تولیدکنندگان داشته باشد، می تواند قطعات داخلی سازی شده یا زیرساخت های لازم برای آنها را وارد کند. . تولید در داخل ساختمان واقع شده است.

آیا قطعه سازان داخلی قادر به تامین نیاز خطوط تولید موتورسیکلت و قطعات یدکی در بازار هستند؟

بومی سازی تمامی قطعات یدکی به دلیل تنوع موتورسیکلت در کشور امکان پذیر نیست، اما با تولید قطعات یدکی موتورسیکلت مانند هوندا 125 که از سال 57 وارد کشور شده و از سال 57 در داخل کشور تولید می شود. با و با حمایت مسئولان می توان به خودکفایی 60 درصدی رسید تا 100 درصد.

چقدر قطعات با تکنولوژی بالا جذب این صنعت می شود؟

توانایی تولید موتورهای موتورسیکلت در داخل، حلقه مفقوده این صنعت است. این ظرفیت در کشور وجود دارد و سال ها پیش یک تولیدکننده در تبریز برای ساخت موتورهای داخلی سرمایه گذاری کرد اما عدم حمایت دولت مانع از جذب موتور در کشور شد.

تولید قطعات موتورسیکلت در داخل نیازمند سرمایه گذاری زیادی است، طبیعتا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه داخلی سازی نیازمند حمایت ویژه دولت و متولیان خواهند بود.

با توجه به توانایی ساخت قطعات موتورسیکلت در داخل، دولت می تواند با اعطای تسهیلات کم بهره و سایر نهادها و ارگان های دولتی از جمله وزارت دفاع که دارای فناوری ساخت قطعات هستند، به رشد بومی سازی صنعت موتورسیکلت کمک کند.

بخوانید:  ورق بورس برگشت! - اخبار خودرو

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248524/%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA