چینی ها در صدد ورشکستگی صنعت خودرو هستند

چینی ها سیاست مشخصی در قبال رقبای خود در سرتاسر جهان دارند و با ورود خود به صنعت خودرو، اکثر رقبای خود را برای جایگزینی خودروهای خود ورشکست می کنند.

با وجود تلاش های صورت گرفته در زمینه قطعه سازی در صنعت خودرو، بیش از 1200 شرکت قطعه سازی در رقابت نابرابر قرار گرفته اند و در نتیجه این اقدام چینی ها باید انتظار نابودی این صنعت را داشت.

نگرانی هایی در مورد آینده صنعت خودرو وجود دارد، متاسفانه وضعیت صنعت خودرو در ایران فاجعه آمیز است، برای اینکه فعالان صنعت خودرو بتوانند در عرصه رقابت سالم در عرصه بین المللی حضور پیدا کنند، ابتدا باید به این صنعت اعتماد کرد. افراد شایسته و دلسوز

امروز عقلانیت در حکمرانی صنعت خودرو از بین رفته و استفاده از تخصص بخش خصوصی نادیده گرفته شده است، در حالی که متولیان گوش خود را به اظهار نظر کارشناسان و افراد با تجربه بسته اند، اما در عین حال انتظار داریم همه چیز در جهت درست حرکت کن.

در صنعت خودرو نیز با مشکل دیگری روبرو هستیم، زیرا سهام زیانده فعلی قابل فروش نیست، با وجود اینکه بخش زیادی از مردم این سهام را دارند، هرچند معتقدم زود است و بهتر است ابتدا به این موضوع رسیدگی شود و تکلیف مشخص شود. مدیریت این دو شرکت در اسرع وقت از حالت زیان دهی خارج شده و سپس در شرایطی که همه چیز رو به راه است به فروش سهام تادلی فکر کنند.

زمانی که قیمت آب، برق، گاز و مالیات دو برابر می شود، اما در مقابل به خودروساز گفته می شود که باید محصول نهایی خود را به قیمت قبلی بفروشد و در واقع به بهترین شکل باید بگوییم. ما در تولید مشکل داریم و شخصا معتقدم دست های پنهانی در کار است و خودروسازی در ایران ورشکست خواهد شد.

بخوانید:  شرایط فروش لاماری ایما ویژه دی‌ماه اعلام شد

ما تنها یک راه برای نجات نهادهای اقتصادی خود از جمله ایران خودرو و سایپا داریم و آن این است که بدانیم امروز خصوصی سازی دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت برای اقتصاد ایران است، یا جامعه طعم ورشکستگی و بیکاری بیشتری را خواهد چشید یا در پایان خواهد پذیرفت و به بخش خصوصی اجازه می دهد تا به گونه ای جدی و واقعی اقدام کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248523/%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D9%BE%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF