چانگان ایدو EV460 و سایپا الکتریک “سینوگلد” در نمایشگاه بایو پرسپریتی

سایپا محصولات و موتورهای جدید خود را در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست به نمایش گذاشت. این گروه خودرویی با تکیه بر مسئولیت اجتماعی، رویکرد حفاظت از محیط زیست و سیاست جهت گیری در جهت کاهش آلودگی هوا و تولید محصولات و موتورهای مدرن، با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، آخرین محصولات و دستاوردهای دوستدار محیط زیست خود را به نمایش گذاشت. گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه خودروهای برقی سینوگلد، چانگان ایدو EV460، شاهین پلاس اتوماتیک، موتورهای CNG ساینا، ME16، N20 و M15i را به نمایش گذاشت.

این رویداد بین المللی از 22 تا 25 اسفندماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 الی 18 به غرفه گروه سایپا مراجعه کنند.

من باید بگویم؛ مدیریت بهره وری انرژی و انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت پسماند و پسماند و بازیافت، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه های زیست محیطی، خدمات بانکداری الکترونیک، پروژه های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه گیری و فناوری های آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهبود مصرف سوخت و امروز استانداردهای زیست محیطی در حوزه های مختلف و استانداردهای زیست محیطی صنایع، حفاظت از منابع طبیعی، ساخت و ساز سبز، مدیریت آب و فاضلاب و سایر حوزه های فنی، مهندسی و فناوری از مهمترین زمینه های مشارکت فعالان و علاقه مندان در بیست و یکمین کنفرانس بین المللی محیط زیست است. نمایشگاه.

“چانگان ایدو EV460” در یک نگاه

چانگان Eado EV460 متعلق به نسل دوم و مدل بهبود یافته Eado است که نسبت به نسل قبل تغییرات ظاهری عمده ای را شاهد بوده و طراحی مدرن و جذاب تری دارد. در قسمت جلو شاهد جلوپنجره یکپارچه و سپری مشابه خودروهای برقی بدون سوراخ های تهویه هستیم. چراغ های جلو LED به گونه ای طراحی شده اند که یکپارچه و به هم متصل شوند. به طور کلی طراحی جلو و عقب بسیار مدرن و جذاب است.

بخوانید:  افزایش قیمت ساینا S | خودرو

در داخل، شاهد ترکیبی از طراحی مدرن و مجلل هستیم. استفاده از صفحه نمایش لمسی بزرگ در وسط و نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، کابین را بسیار مدرن کرده است.

مواد به کار رفته در داشبورد و صندلی ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند. ابعاد این خودرو مشابه سدان های سایز متوسط ​​است و فضای داخلی نسبتا بزرگی دارد. فاصله بین دو محور آن 2700 میلی متر است که فضای کافی را برای مسافران و بار فراهم می کند.

حجم صندوق عقب 500 لیتر است که برای یک خودروی خانوادگی کاملاً مناسب است. یک موتور تمام الکتریکی 161 اسب بخار در Ido 460 Electric استفاده شده است که می تواند گشتاور لحظه ای 245 نیوتن متر را به چرخ های جلو منتقل کند و شتاب 0 تا 100 را در 10.8 ثانیه طی کند.

این خودرو که محصول شرکت چینی CATL است، ظرفیت باتری 47.78 کیلووات ساعتی دارد و حداکثر برد 401 کیلومتر را برای چانگان ایدو 460 فراهم می کند که احتمالا به صورت تاکسی عرضه خواهد شد. این بسته باتری حدود 50 دقیقه با شارژ سریع و 8.5 ساعت در طول شارژ معمولی طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود.

از جمله ویژگی های این خودرو که در کاتالوگ خود ذکر شده می توان به فرمان برقی، HSA (سیستم کنترل کشش در سربالایی)، CBC (کنترل ترمز گوشه)، BAS (سیستم کمک ترمز)، ABS (سیستم ترمز ضد قفل)، EBD اشاره کرد. (نیروی ترمز الکترونیکی توزیع، BA (دستیار ترمز)، EBA (سیستم ترمز اضطراری)، ASR (سیستم ضد لغزش)، TCS (سیستم کنترل کشش)، TRC (سیستم کنترل کامیون)، DSC (سیستم کنترل پویا)، ESC ( کنترل الکترونیکی پایداری)، ESP (برنامه پایداری الکترونیکی)، EPB (ترمز دستی برقی)، TPMS (سیستم پایش فشار تایر)، و تهویه مطبوع خودکار (سیستم تهویه مطبوع خودکار).

بخوانید:  آشنایی با استاندارد S2WR2 در تایرهای سواری

نگاهی به SinoGold Electric.

خودروی برقی سایپا سینو گلد از نظر طراحی شبیه به خودروی برقی چری آریزو 5 است اما با کمی دقت در جزئیات می توان به تفاوت های آن ها پی برد. بزرگترین تفاوت مربوط به نمای جلو است. طراحان Sinogold اصلاحاتی در شکل سپر و جلوپنجره انجام دادند.

از نظر مشخصات، رینگ ها تفاوت اصلی بین Sinogold Zhongjing و Chery Arrizo 5 Electric هستند. اما در نمای عقب تفاوت این دو خودروی برقی به لوگو محدود می شود.

سایپا Sinogold Zhangjing شباهت زیادی به Arizo 5 EV در کابین دارد. اما از آنجایی که این خودرو برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی ساخته شده است، از امکانات کمتری برخوردار است.

داشبورد Sino Gold نیز همان شکل کلی خودروی برقی Arrizo 5 را حفظ می کند و دارای صفحه نمایش 9 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی است، اما تعداد دکمه ها در وسط کمتر است.

این خودرو از نمایشگر دیجیتال 7 اینچی پشت فرمان نیز بهره می برد.

سینو گلد دارای موتور الکتریکی 134 اسب بخاری است که نیروی آن از طریق گیربکس تک سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود.

این خودرو قابلیت بازیابی انرژی از شتاب منفی را دارد و باتری ها و موتورهای الکتریکی آن توسط مایع خنک می شوند. با هر بار شارژ کامل باتری های Sino Gold می توانید مسافت 405 کیلومتری را با رانندگی بهینه طی کنید.

همچنین شارژ باتری های این سدان برقی از 20 تا 80 درصد با استفاده از شارژر DC حدود 30 دقیقه زمان می برد.

کاتالوگ این خودرو شامل امکاناتی مانند فرمان برقی، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS، EPB (ترمز دستی برقی)، نمایشگر 9 اینچی، کلاستر 7 اینچی، HDC (کروز کنترل سراشیبی) HAC (کنترل تراورس در تپه، نگه داشتن خودکار، سیستم نور خودکار، چراغ‌های روز، ESC (کنترل پایداری الکترونیکی)، EBC (سیستم کنترل الکترونیکی ترمز) و TCS (سیستم کنترل کشش) گنجانده شده است.

بخوانید:  نمایشگاه خودرو پکن - اخبار خودرو

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248370/%DA%86%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%88-EV460-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%88%DA%AF%D9%84%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA