چرا محبوبیت مرسدس بنز بی پایان است؟

کلاس C به عنوان سدان کامپکت موفق کلاس D مرسدس بنز جایگاه بسیار ویژه ای در بازارهای جهانی دارد. تا به امروز پنج نسل از این خودرو که یکی از سدان های پرطرفدار بازارهای جهانی است، در خط تولید این خودروساز معرفی و عرضه شده است. نسل پنجم کلاس C با نام W206 در مارس 2021 به دنیا معرفی شد و برخلاف نسل قبلی دیگر از موتورهای V8 و V6 استفاده نخواهد کرد. W205 C کلاس در چندین نسخه به بازار معرفی شد. اما قدرتمندترین نسخه این سدان کامپکت با کارایی بالا، C63 S AMG W205، بررسی ماست. ناگفته نماند که این نسل از C63 S AMG آخرین نسل این خودرو با موتور 8 سیلندر است.

استایل اسپرت و جذاب

مرسدس بنز C63 S AMG W205 از نظر طراحی کاملاً مطابق با زبان طراحی جدید مرسدس بنز در آن زمان بود.

با نگاهی به نمای جانبی بدنه سوپر سدان اشتوتگارت، خطی تند را در کنار سقف های تخت می بینیم که یادآور یک فست بک با شکل خمیده سقف و زاویه ستون C است.

این خودرو دارای شخصیت فوق العاده اسپرت و رینگ های 19 اینچی است. چراغ هایی شبیه قطره آب معکوس، جلوپنجره پنج ضلعی با خطوط عمودی AMG به سبک مرسدس بنز، خطوط تیز و برآمدگی نسبتاً بزرگ روی کاپوت، ظاهری تهاجمی و اسپرت به C63 S AMG داده است. طبیعتاً این نوع طراحی شبیه برادر بزرگتر این خودرو یعنی کلاس S است که این نسل و نسل بعدی (یعنی W206) به عنوان پسر کلاس S شناخته می شوند.

در نمای عقب چراغ های بیضی شکل عمودی با گرافیک C شکل داخل کاسه نور و حجم دهی ویژه ظاهری زیبا و چشم نواز به این خودرو بخشیده است. اضافه شدن اگزوزهای مربعی دوتایی در دو طرف سپر و دیفیوزر مرکزی نیز شخصیت اسپرت این سدان را دو چندان کرده است.

چرا محبوبیت مرسدس بنز بی پایان است؟

فضای داخلی مجلل و هیجان انگیز

با ورود به کابین C63 S AMG W205 و نشستن پشت فرمان این هیولای جمع و جور V8 با طراحی زیبا و جالبی مواجه می شویم. طراحی خوشه ابزار تمام دیجیتال 12.3 اینچی در جلوی راننده و وجود صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی، فضای داخلی این خودرو را کاملا مدرن و مدرن جلوه می دهد.

بخوانید:  دستورالعمل ساخت داخل وزارت صمت مانع از تنوع واردات موتورسیکلت به کشور می‌شود؟

طراحی فرمان اسپرت نسل ششم AMG با موقعیت تریم جذاب D، دو پدال آلومینیومی بزرگ پشت فرمان و صندلی های اسپرت نیز هیجان بیشتری را در هنگام رانندگی فراهم می کند.

طراحی نیم دایره ای سازها، سه دریچه گرد در مرکز داشبورد و کناره ها، ساعت آنالوگ گرد و کلیدهای پیانوی سیستم تهویه مطبوع در قسمت تنظیمات جذابیت فضای داخلی این خودرو را دو چندان کرده است.

چرا محبوبیت مرسدس بنز بی پایان است؟

استفاده از نور نواری LED، استفاده از مواد چرم ناپا و تریم میکروفیبر DINAMICA با کیفیت، کابینی مجلل را برای مسافران فراهم می کند.

از جمله مهم ترین گزینه های موجود در C63 S AMG W205 می توان به سیستم کمکی رانندگی بسیار پیشرفته که با سطح دو خودروی خودران سازگار است، سیستم کمکی پارک پیشرفته، سیستم بسیار پیشرفته پیشگیری از برخورد از جلو و عقب و دوربین 360 درجه. ، سیستم کروز کنترل پیشرفته، سیستم پلاک خوان، سیستم کروز کنترل، سیستم لانچ کنترل (شتاب دهنده)، 10 ایربگ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم استارت و استارت پیشرفته، سیستم کنترل پایداری دینامیکی الکترونیکی و ….

8- قلب تپنده

مرسدس بنز برای جاودانگی C63 S AMG W205 از هیچ چیزی دریغ نکرده است. بنابراین آنچه قلب تپنده C63 S AMG W205 را تشکیل می دهد یک موتور V8 سیلندر با حجم 3982 سی سی و مجهز به فناوری Bi-Turbo (توربوشارژر دوقلو) است.

چرا محبوبیت مرسدس بنز بی پایان است؟

این موتور که با نام M177 DE40 LA شناخته می شود، علاوه بر سیستم توربوشارژ منحصر به فرد، دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت به داخل سیلندرها نیز می باشد.

از نکات بسیار مهم در طراحی این موتور می توان به نسبت تراکم 10.5 به یک، بهینه سازی محفظه احتراق و استفاده از سیستم تایمینگ متغیر هوشمند ویژه سوپاپ ها اشاره کرد که می تواند در سرعت های بالای 2500 دور در دقیقه قدرت و گشتاور بالایی را در اختیار راننده قرار دهد.

بخوانید:  توقف شماره گذاری کامیون های دست دوم تکذیب شد

بر این اساس موتور M177 DE40 LA دارای قطر پیستون 83 میلی متر و کورس پیستون 92 میلی متر است که تاثیر بسزایی در تولید قدرت و گشتاور بالا دارد.

بر این اساس، موتور 3982 سی سی M177 DE40 LA دو توربوشارژر در سدان اسپرت کامپکت اشتوتگارت حداکثر قدرت 510 اسب بخار در 6250 دور در دقیقه و گشتاور 700 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه را ارائه می دهد.

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی این موتور، استفاده از پمپ الکترونیکی آب (پمپ آب) و پمپ روغن (پمپ روغن) نسل جدید مکاترونیک است که به گفته مرسدس بنز باعث کاهش تلفات برق در اثر حرارت موتور شده است. 15 درصد

از طرفی این نسل جدید سیستم خنک کننده موتور، کارایی سیستم توربوشارژر دوقلو را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که در رده 8 سیلندر، موتور مرسدس بنز M177 DE40 LA برای سه سال متوالی در بین 10 موتور برتر جهان قرار گرفته است. گشتاور این موتور در حدود 4700 دور در دقیقه نسبتا خطی است که در موتورهای 8 سیلندر پرخوران با نوسانات زیادی همراه است. همانطور که گفته شد، این موتور دارای گشتاور نسبتا خطی است که نیازهای راننده را در شیب ها و شتاب گیری لحظه ای کاملا برآورده می کند.

از سوی دیگر مهندسان مرسدس بنز و بخش های عملکردی آن یعنی AMG از سیستم اگزوز بسیار ویژه در این خودرو استفاده کردند تا صدای این سدان کامپکت اسپرت را به طور کامل تحریک کنند.

چرا محبوبیت مرسدس بنز بی پایان است؟

سیستم اگزوز سفارشی C63 S AMG W205 از تیتانیوم ساخته شده است و با توجه به اگزوزهای مربعی دوتایی در طرفین سپر و همچنین شکل هندسی صدا خفه کن و لوله پایین، صدای بسیار هیجان انگیز و لذت بخشی از V8 به گوش می رسد. موتور این سدان

بخوانید:  پلاگین هیبریدی تیگو 7 پرو: سلطان سبز شهر و جنگل

در مورد سیستم انتقال نیرو، یک گیربکس 9 سرعته اسپید شفت به سبک مرسدس بنز برای انتقال نیرو و گشتاور به هر چهار چرخ با کمک سیستم بسیار هوشمند Formatic Plus تعبیه شده است.

گیربکس 9 سرعته دارای ساختار خاصی است که به لطف طراحی کلاچ های چند صفحه ای روغنی، مکانیزم جدید و به روز و البته طراحی مدارهای هیدرولیک ویژه می تواند به تعویض دنده سرعت ببخشد.

به لطف استفاده از سیستم کلاچ هیدرولیک جدید و بهبود یافته، این گیربکس جدید می تواند شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در 3.8 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت رسمی این سدان جمع و جور 300 کیلومتر در ساعت است. اگر پدال گاز را کاملا فشار دهید و گیربکس را در حالت Sport Plus یا Race قرار دهید، تنها 12.8 ثانیه طول می کشد تا C63 S AMG W205 از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد.

چرا محبوبیت مرسدس بنز بی پایان است؟

ویژگی های منحصر به فرد C63 S AMG

مرسدس بنز یک سیستم تعلیق عالی و با کارایی بالا برای C63 S AMG طراحی کرده است. وجود ساختار دوبل جناغی با دمپرهای قابل تنظیم در محور جلو و وجود Vaylink (اتصال پنج طرفه) با دمپرهای هیدرولیک قابل تنظیم با فنرهای مسطح در محور عقب، باعث شده تا سرنشینان این خودرو از سواری باکیفیتی لذت ببرند.

همچنین لاستیک های 245/35 با رینگ های آلومینیومی 19 اینچی AMG در جلو و لاستیک های 265/35 با رینگ های آلومینیومی 19 اینچی AMG باعث بهبود سواری این خودرو می شوند.

استفاده از فرمان مکاترونیک، توزیع وزن عالی 52 تا 48 و مرکز ثقل نسبتاً بالا، فرمان پذیری عالی این سدان اسپرت کامپکت اشتوتگارت را نشان می دهد.

سیستم تعلیق در این خودرو به گونه ای طراحی شده است که کمترین ضربه و لرزش را به بدنه وارد می کند و سواری باکیفیتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248213/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA