مرحله بعدی تولید الاستومرهای زیستی در میشلین

این توسعه بخشی از پروژه BioButterfly است که در آن سه شریک فوق با حمایت ADEME یا آژانس مدیریت محیط زیست و انرژی فرانسه همکاری کردند.

میشلن هدف از این پروژه را تولید بوتادین از اتانول حاصل از زیست توده به جای منابع پتروشیمی اعلام کرد.

این شرکت ها مدعی شدند این واحد که از تیرماه 1392 آغاز به کار کرد، در حال حاضر با هدف اطمینان از امکان سنجی فنی و اقتصادی فرآیند تولید با ظرفیت 20 تا 30 تن در سال فعالیت خواهد کرد.

اریک فیلیپ وینس، معاون اجرایی تحقیق و توسعه در میشلن گفت: برای میشلن، که در حال حاضر از بوتادین مشتق شده از نفت برای تولید لاستیک مصنوعی استفاده می کند، این فناوری فرصتی فوق العاده برای کمک به دستیابی به هدف خود در استفاده از مواد 100٪ بازیافتی است. . یا “تا لاستیک های خود را تا سال 2050 تجدید کند.”

میشلن می گوید که برای این پروژه که بیش از 80 میلیون یورو (86.7 میلیون دلار) سرمایه گذاری کرده است، از حمایت منطقه ای نیز برخوردار شد و حدود 20 شغل در سایت میشلن در پاسان ایجاد کرد. هدف نهایی آنها رشد بیشتر تولید بوتادین تجدیدپذیر و ایجاد کارخانه های متعدد در سراسر جهان برای پاسخگویی به تقاضا برای مواد پایدار و سازگار با محیط زیست است.

بوتادین یکی از اولین پلاستیک ها یا لاستیک هایی بود که اختراع شد و 70 درصد پلی بوتادین تولید شده در صنعت لاستیک و تایر استفاده می شود و 25 تا 30 درصد آن به عنوان افزودنی به سایر انواع لاستیک برای بهبود مکانیکی آن اضافه می شود. استحکام – قدرت.

بخوانید:  خودروی پرچمدار جدید تیگو در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد

بوتادین ماده ای با بیشترین حالت ارتجاعی است و البته نام شیمیایی این لاستیک پلی بوتادین است. این لاستیک پلیمریزه شده معمولاً در ترکیب با سایر انواع لاستیک استفاده می شود و البته از نظر حجم تولید پس از استایرن بوتادین (SBR) که مصرف آن در سال 1999 حدود 1935 هزار تن در سراسر جهان بوده است، دومین لاستیک مصنوعی از نظر حجم تولید می باشد.

پلی بوتادین در سال 1910 توسط یک دانشمند روسی به نام سرگئی واسیلیویچ لبدف پلیمریزه شد که در سال 1926 فرآیندی را برای تولید بوتادین از اتانول اختراع کرد و توانست از سدیم به عنوان کاتالیزور برای تولید پلی بوتادین استفاده کند.

بر اساس این کشف، اتحاد جماهیر شوروی اولین کشوری بود که در اواخر دهه 1930 موفق به تولید صنعتی این پلیمر شد. از جمله کشورهایی که کمک زیادی به تحقیق و توسعه تولید پلی بوتادین کرده اند آلمان و آمریکا هستند.

مقاومت بالای لاستیک بوتادین در برابر سایش و ترک منجر به استفاده از آن در بیشتر ترکیبات آج لاستیک می شود و بیشتر در لاستیک های اتومبیل های سواری، کامیون ها و اتومبیل های مسابقه ای استفاده می شود.

آج تایر نیز از کوپلیمرهای پلی بوتادین ساخته شده است که در ساخت کفش، تسمه، تسمه نقاله، لاستیک فوم، شیلنگ، واشر و توپ گلف لاستیکی بوتادین استفاده می شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248212/%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%D9%88-%D8%A8%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%84%D9%86