رشد ۵۸ درصدی تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی ایران‌خودرو توانسته است با همراهی شبکه تامین و قطعه‌سازان، تولید را از ابتدای سال کاری جدید تا ۲۹ فروردین‌ماه با جهش ۵۸ درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته آغاز کند. براساس آمار و اطلاعات تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو، این خودروساز موفق شده است از ابتدای سال کاری تا ۲۹ فروردین‌ماه، در دو بخش خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمه‌سنگین، نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۸ درصدی را محقق کند. با توجه به هدف‌گذاری ۹۰۰ هزار دستگاهی در گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری، با فراهم‌سازی و اعمال الزامات، تحقق این هدف در افزایش عرضه خودرو به‌بازار و ایجاد تعادل در آن تاثیرگذار خواهد بود. برهمین اساس، طبق هدف‌گذاری صورت‌گرفته و با همراهی شبکه تامین و همت کارکنان، تولید روزانه در گروه صنعتی ایران‌خودرو که درحال‌ حاضر از مرز 2 هزار و ۵۰۰ دستگاه عبور کرده است، به‌زودی با ظرفیت روزانه سه‌هزار دستگاه دنبال خواهد شد تا برنامه‌های تعیین‌شده در موعد مقرر محقق شود. بنابراین گزارش، با توجه به‌استقبال قابل توجه مشتریان به‌ویژه در طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که از سوی وزارت صمت به‌اجرا گذاشته شد و سهم حدود ۸۰ درصدی ظرفیت این سامانه که به‌محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو اختصاص یافت، این خودروساز خود را متعهد دانسته است تا با فراهم شدن و اعمال الزامات، هدف افزایش تولید را محقق کند تا تمام تعهدات ایجادشده را در موعد مقرر و براساس اولویت‌بندی‌های اعلام‌شده ایفا کند.

خدمات ویژه‌ای که ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر ارائه داد
ایران‌خودرو همچنین طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش خود را هم‌زمان با تعطیلات عید سعید فطر از ۳۰ فروردین تا چهارم اردیبهشت‌ماه سال جاری اجرایی کرد. مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو دراین‌باره گفت: «مجموعه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو به‌منظور تسهیل دسترسی مشتریان به‌خدمات و امداد و افزایش رضایتمندی آن‌ها در تعطیلات مناسبتی سال، طرح‌های خاصی را اجرا می‌کند و امسال نیز مقارن با عید سعید فطر، اقدامات ویژه‌ای را برای هموطنان در نمایندگی‌ها و جاده‌های کشور تدارک دیده بود.» بابک سلاجقه ادامه داد: «در طرح عید فطر سال جاری ۸۹ نمایندگی به‌صورت کشیک تک‌شیفت و دوشیفت و یک‌هزار و ۴۰۰ اکیپ امدادی شرکت امدادخودرو ایران در اقصا نقاط کشور آماده خدمت‌رسانی به‌مشتریان بودند.» مدیرعامل شرکت امدادخودرو ایران نیز دراین‌باره گفت: «در تعطیلات عید سعید فطر، علاوه‌بر اکیپ‌های امدادی که همواره در سراسر کشور مشغول خدمت‌رسانی به‌هموطنان هستند، در نقاط پرتردد، تعدادی اکیپ‌ امدادی ویژه‌ تجهیز شدند تا علاوه‌بر تسریع ارائه خدمات و کاهش مدت‌زمان انتظار، در نقاط حادثه‌خیز نیز با سرعت عمل بالا و کاهش بار ترافیکی، یاری‌گر هموطنان باشند.» سیدعباس میرحسینی افزود: «در راستای ارائه خدمات امدادی چابک و سریع به‌هموطنان، ۳۲۹ اکیپ‌ امدادی به‌صورت ویژه به‌مدت شش روز با ناوگانی شامل امدادپلاس، خودروبر، موتورسوار و پایگاه‌های ثابت امدادی در محورهای هراز، فیروزکوه، چالوس، قزوین، رشت، تبریز و مشهد در کنار مردم قرار گرفتند تا درصورت بروز هرگونه مشکل و نیاز به‌دریافت خدمات، در اسرع وقت به‌آن‌ها خدمت‌رسانی کنند. همچنین در این ایام، علاوه‌بر ارائه خدمات به‌دارندگان محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، امدادسیار شرکت امدادخودرو ایران در راستای عمل به‌مسئولیت اجتماعی خود، به‌سایر خودروهای سواری در شهرها و جاده‌های کشور نیز در راستای خدمات‌رسانی عمومی، خدمات ارائه داد.» گفتنی است خدمات عمومی شامل حمل استاندارد خودرو به‌نزدیک‌ترین تعمیرگاه یا نمایندگی، تعویض باتری و باتری کمکی، سوخت‌رسانی، باز کردن درهای خودرو، پنچرگیری و تعویض زاپاس است و برای خودروهای سواری، فارغ از برند کارخانه سازنده خودرو انجام می‌شود.

بخوانید:  بحران چند سال آینده تهران، فرونشست زمین است!

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244288/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B5%DB%B8-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88

تحویل 3 هزار دستگاه خودرو زودتر از موعد
همچنین طبق اطلاعات منتشرشده تا پایان روز ۲۹ فروردین‌ماه، اسامی متقاضیان خودرو که از طریق سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند، از طریق این سامانه و به‌صورت اولویت‌بندی‌شده اعلام شد. گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز آمادگی خود را برای ارسال پیامک به‌اولویت‌های تیر و مردادماه سال جاری به‌منظور ورود به‌سایت فروش اینترنتی این شرکت و تکمیل وجه و ثبت‌نام از روز ۳۰ فروردین‌ماه اعلام کرد. براساس این گزارش، طبق اعلام قبلی مبنی بر برنامه افزایش ظرفیت تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو به ۹۰۰ هزار دستگاه در سال جاری، خوشبختانه این شرکت توانسته در روزهای ابتدایی سال کاری جدید، تولید را با افزایش ۵۲ درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته آغاز کند و این امر نویدبخش افزایش عرضه به‌بازار و انجام تعهدات در موعد مقرر است. بنابراین گزارش، پس از ارسال پیامک توسط ایران‌خودرو و تکمیل وجه توسط متقاضیان، بیش از 3 هزار دستگاه خودرو از اولویت‌های اعلامی تیرماه، با توجه به‌اتمام تعطیلات عید فطر تحویل مشتریان می‌شود و برنامه‌ریزی تحویل بخش عمده‌ای از اولویت‌های تیرماه نیز زودتر از موعد انجام خواهد شد. ایفای مابقی تعهدات نیز براساس اولویت‌بندی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.