نمایشگاه فرآورده های برق ایران خودرو پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان است

گروه صنعتی ایران خودرو در پنجمین رویداد صنعتی دانش بنیان با محوریت «سیستم بحرانی خودروهای برقی» حضور فعال داشت. در حاشیه این رویداد، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در سکوی ایران خودرو، محصولات الکتریکی این خودروساز بزرگ از جمله شرکت ررا الکتریک که اولین برق داخلی محسوب می شود را ارائه کرد. خودرو به همراه سه تاکسی برقی E70، LUNA GRE و FAW-NAT بازدید انجام شد و علی شیخ زاده، معاون اجرایی شرکت تامین، تولید و توسعه محصول ایران خودرو توضیحات لازم را به وزیر ایمنی در خصوص استراتژی های این شرکت در زمینه توسعه. از وسایل نقلیه الکتریکی

تاکید وزیر صامت بر توسعه توانمندی های بومی در حوزه برق رسانی

وزیر السامیت در حاشیه فعالیت‌های پنجمین همایش صنعت دانش که با محوریت خودروهای برقی برگزار شد، توسعه توانمندی‌های بومی در حوزه مهندسی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این زمینه، ظرفیت‌های تولیدی خوب است و باید بتوانیم. برای استفاده از سکوها در تنگناها و مکان هایی با ارزش افزوده بالا.» بیایید با هم توجه کنیم و به سمت ایجاد ارزش افزوده حرکت کنیم.»

وی توضیح داد: انتظار داریم شرکت های دانش بنیان بیشتری فناوری خودروهای الکتریکی را بومی سازی کنند. اسناد اولیه کافی در این زمینه وجود دارد و ما بر این اسناد تکیه می کنیم.

علی آبادی راه حل کنونی معضلات آلودگی هوا و سوخت را از منظر اقتصادی و زیست محیطی توسعه خودروهای برقی دانست و گفت: تصمیم گیری ها باید بر اساس اصل مشکل خودرو برقی بودن خودرو باشد. ” «یک نیاز ملی در شرایط کنونی».

کولر برقی اولین خودروی محلی است که با برق کار می کند

در رایرا الکتریک که اولین خودروی بومی تمام الکتریکی محسوب می شود، شاهد نصب موتور الکتریکی با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر هستیم. ظرفیت باتری این خودرو 53 کیلووات ساعت است و شارژ کامل آن با برق شهری 10 ساعت زمان می برد. اگرچه نوع این باتری ها اعلام نشده است، اما به نظر می رسد در این خودرو از باتری های سنتی لیتیوم یونی استفاده شود. نسخه برقی اولین کراس اوور ملی ایران خودرو با یک بار شارژ می تواند 420 کیلومتر را بر اساس چرخه NEDC طی کند.

بخوانید:  سازمان تعزیرات به دنبال خودروسازان متخلف!

نمایشگاه فرآورده های برق ایران خودرو پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان است

کابین ررا در نسخه برقی نیز مجهز به دو نمایشگر عریض است که به طور همزمان اطلاعات حیاتی خودرو و مشخصات سیستم سرگرمی را به کاربر نمایش می دهد. 6 ایربگ، کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسورهای نور و باران، سانروف و سقف پانوراما، فرمان برقی، سیستم چندرسانه ای با نمایشگر، رادار نقطه کور، سیستم ورود و استارت بدون کلید و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک از امکانات احتمالی کراس اوور است.برقی نسخه make up ملی ایران خودرو.

ام پی وی ایران خودرو الکتریک; مناسب برای ناوگان تاکسیرانی

محصول MPV برقی که گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری برند “فاو باستیون” یکی از معتبرترین و باکیفیت ترین برندهای چین به ناوگان تاکسیرانی معرفی می کند، دارای امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی برای رانندگان تاکسی و مسافران است. که قطعا می تواند رضایت آنها را جلب کند.

تاکسی برقی ایران خودرو دارای استانداردهای روز دنیا بوده و مجوزهای لازم برای شماره گذاری و ورود به ناوگان تاکسیرانی را اخذ کرده است. این محصول حاوی باتری لیتیوم فسفات است که در مدت 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ می شود و با یک بار شارژ می تواند تا 425 کیلومتر را طی کند.

موتور الکتریکی Faw Bastion NAT دارای حداکثر قدرت 161 اسب بخار با حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر است.

نمایشگاه فرآورده های برق ایران خودرو پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان است

ابعاد این خودرو 4450 میلی متر طول، 1840 میلی متر عرض، 1680 میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2850 میلی متر است. فضای بسیار مناسب برای سرنشینان و بار، علاوه بر سهولت در سوار و پیاده شدن مسافران از ویژگی های این خودرو است. از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، صندلی های چرمی 6 جهته با حالت تهویه و راحتی برای راننده و 4 جهته برای سرنشین، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سیستم بازیابی انرژی ترمز و گرمای بیش از حد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز اضطراری، سیستم کمکی استارت در سربالایی، جلوگیری از واژگونی، کروز کنترل، سیستم نظارت بر باد لاستیک، ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، کشویی برقی در عقب سمت راست و چراغ های جلوی فول ال ای دی می تواند یک سواری مفرح و راحت را برای راننده و سرنشینان فراهم کند. گروه صنعتی ایران خودرو با انعقاد قرارداد با شهرداران شهرهای بزرگ آماده معرفی این تاکسی با سرعت بالا به شبکه تاکسیرانی کشور است. علاوه بر محصول باکیفیت، تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش ارائه شده مهمترین مزیت ارائه این خودروی برقی به رانندگان تاکسی است.

بخوانید:  بورس همچنان مثبت ! - اخبار خودرو

تاکسی برقی GRE; تامین آسایش راننده و سرنشینان

یکی دیگر از محصولات عرضه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه اکوسیستم خودروهای برقی، تاکسی برقی GRE است که ورود آن به ناوگان تاکسیرانی در کنار برند Bastion می تواند تاثیر بسزایی در رفاه رانندگان، مسافران و شهروندان و کاهش آلاینده ها داشته باشد. پایتختها. محصول برقی GRE یکی از قابل اعتمادترین مدل ها در چین بوده است، حالتی مطلوب برای شبکه تاکسیرانی این کشور بوده و با نیازهای اولیه رانندگان تاکسی مطابقت دارد و تجربه سفر درون شهری خوبی را برای مسافران فراهم می کند.

نمایشگاه فرآورده های برق ایران خودرو پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان است

طول این خودرو 4675 میلی متر، عرض 1835 میلی متر، ارتفاع 1480 میلی متر و فاصله بین دو محور 2750 میلی متر است. ظرفیت باتری این خودرو 43.9 کیلووات است و با شارژ کامل در شرایط استاندارد می تواند مسافت 400 کیلومتری را طی کند.

موتور این خودرو قادر به تولید حداکثر قدرت 110 کیلووات و گشتاور 225 نیوتن متر است، حداکثر سرعت آن 140 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 آن در 9.5 ثانیه ثبت شده است.

این محصول برقی وارداتی دارای سه سال یا 100 هزار کیلومتر گارانتی و باتری آن 6 سال یا 500 هزار کیلومتر گارانتی دارد. گروه صنعتی ایران خودرو که دارای گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش در کشور است، شرایط ویژه ای را برای ارائه خدمات در مدت گارانتی برای این محصول تدارک دیده است.

E70; سومین تاکسی برقی ایران خودرو

در مورد سومین تاکسی برقی ایران خودرو که به زودی با نام دانگ فنگ E70 وارد بازار می شود، حداکثر قدرت 148 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر است و ظرفیت باتری آن 47.5 کیلووات در ساعت است و می تواند در 36 دقیقه شارژ می شود 1 دقیقه در حالت شارژ سریع و در حالت عادی در عرض 8 ساعت به طور کامل شارژ می شود.

بخوانید:  طرح جدید فروش جک S3 با اقساط بلند مدت (آذر 1402)

از ویژگی ها و امکانات رفاهی این محصول برقی می توان به سیستم بازیابی انرژی، سیستم کنترل هوشمند دمای باتری، ترمز دستی برقی، فرمان برقی با کنترل های فرمان اشاره کرد.

نمایشگاه فرآورده های برق ایران خودرو پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان است

تاکسی برقی دانگ فنگ E70 همچنین دارای امکانات ایمنی مانند سیستم هشدار صوتی، ISOFIX، ترمزهای ضد قفل با EBD و دستیار ترمز (BA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) و سیستم ترمز ضد قفل (TCS) می باشد.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به آینه های جانبی برقی با گرمکن، ساب ووفر عقب با نمایشگر فول ال سی دی، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، صندلی های چرمی، تکیه گاه های جلو و عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع و تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد. این محصول برقی همچنین دارای امکاناتی مانند سیستم ورود و استارت بدون کلید و سیستم کنترل فاصله پارک برای راحتی و آسایش راننده است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248455/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86