هتلداران مشهد تحت تأثیر «هایما ۷ ایکس» قرار گرفتند.

تعدادی از هتلداران شهر مشهد به منظور ارتقای سطح کیفی خودروهای جشن خود، محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو یعنی خودروی هایما 7X را تست و بررسی کردند و از ظاهر و فنی و فنی آن ابراز رضایت کردند. ویژگی های عملکردی هتل داران و نمایندگی های مجاز ایران خودرو در مشهد به ارزیابی مشخصات فنی و عملکردی هایما 7X پرداختند. خودروی 7X در ابعاد مختلف فنی، کاربردی و ظاهری مورد بررسی حاضرین قرار گرفت تا علاقه مندان آن با توجه به ظرفیت هفت نفره از آن در زمینه جشن های ویژه استفاده کنند. هایما ۷ ایکس یکی از خودروهای مدرن گروه صنعتی ایران خودرو است که در سایت خراسان این گروه صنعتی تولید می شود. طراحی زیبا، امکانات، قابلیت های فنی و خدمات پس از فروش مناسب و مطلوب به مشتریان در سراسر کشور از جمله مزیت های رقابتی این محصول است.

جذاب، زیبا و راحت

به گفته استودیوی معروف Pininfarina (تاسیس در سال 1930 در ایتالیا) که Haima 7S را طراحی کرد، ایده ایجاد ظاهر این خودرو قایق‌رانی بود. به همین دلیل بر خلاف بسیاری از مینی ون ها و کراس اوورها، نمای جانبی این خودرو دارای فرورفتگی ها و برجستگی های زیادی برای جلوگیری از مینیمالیسم است.

همچنین در نمای جانبی این خودرو رینگ های آلومینیومی 19 اینچی به چشم می خورد. در نمای جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره جلوپنجره ای بسیار بزرگ با خطوط عمودی و چند شکاف هستیم که در نمای عقب ادامه دارد.

قسمتی از در صندوق عقب مشکی است و حس اسپرتی به آن بخشیده است. در داخل کابین هایما 7 ایکس شاهد یک صفحه نمایش عریض و دوتایی هستیم تا علاوه بر اطلاعات کاربردی در مورد خودرو، اطلاعات مربوط به سیستم سرگرمی را نیز به نمایش بگذارد. در کابین هایما ۷ ایکس، برخلاف بسیاری از خودروهای جدید چینی، شاهد دکمه های فیزیکی زیادی برای تنظیم حالت های رانندگی یا سیستم تهویه هستیم.

بخوانید:  نمایشگاه را صنعت ببینیم، نه بنگاه زودبازده

داشبورد این خودرو دارای منبت های شرابی و مشکی است و صندلی های چرمی نیز شرابی هستند. فرمان Heima 7X از نوع دوشاخه و D-cut است و الگوی طراحی اسلات ها یادآور بی ام و های نسل قبل است. طول، عرض و ارتفاع هایما 7 ایکس به ترتیب 4815، 1874 و 1720 میلی متر و فاصله بین دو محور 2860 میلی متر است.

چیدمان صندلی های این خودرو سه ردیفه و 3/2/2 است و مسافران به راحتی می توانند از صندلی های مجزای ردیف دوم به ردیف سوم دسترسی داشته باشند.

کنترل کودکان در سه ردیف صندلی در خودرویی به این اندازه ممکن است دشوار باشد، اما زمانی که در حال رانندگی با هایما 7X هستید، می‌توانید سرنشینان عقب را در هر زمانی از طریق دوربین نصب شده روی سقف روی نمایشگر مرکزی ببینید. هر لحظه از وضعیت فرزند خود در راه مطلع شوید.

«ون» اما تیز و چابک

اگرچه MPV ها به گونه ای طراحی شده اند که از فضای داخلی خودرو برای جابجایی مسافر یا کالا نهایت استفاده را ببرند و انتظار نمی رود که چابک و چابک باشند، اما هایما 7X خودرویی بسیار سریع است که از موتور قدرتمند و کارآمدی بهره می برد.

این خودرو مجهز به موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بود که قادر به تولید 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور است.

این نیرو از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT با قابلیت تعویض تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود و عملکرد خوبی را برای این خودروی لوکس 1670 کیلوگرمی به دست می آورد. به گفته برخی منابع خارجی، شتاب 0 تا 100 این خودرو در شرایط ایده آل کمتر از 9.5 ثانیه است.

بخوانید:  جمیرا؛ سوپر اسپرت 1700 اسب بخاری کونیگزگ

مجموع مصرف سوخت این خودروی عظیم 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است. حداکثر سرعت این خودرو نزدیک به 190 کیلومتر در ساعت است. سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در قسمت عقب آن از ساختار چند پیوندی (مولتی لینک مستقل) استفاده شده که رانندگی آن را بسیار نرم کرده است.

گزینه های متمایز، جذاب و امنیت بسیار بالا

هایما ۷ ایکس علاوه بر برخی آپشن های خاص و کاربردی مانند دوربین سقف داخل کابین و مواردی که ذکر شد، آپشن های جذاب دیگری نیز دارد. سیستم پارک اتوماتیک یکی از ویژگی های مهم این خودرو است.

هایما 7 ایکس به کمک سیستم راداری بوش که دارای 12 رادار در بخش های مختلف است، قابلیت یافتن جای پارک، پارک دوبل و پارک موازی را دارد. ویژگی بارز هایما 7X که در چند خودرو در بازار ایران به چشم می خورد، سیستم پارک خودکار است.

به لطف این فناوری، حتی رانندگان تازه کار نیز می توانند بدون دخالت راننده (فقط با فشردن یک دکمه) ماشین را به راحتی پارک کنند. هایما 7 ایکس همچنین دارای یک سیستم هشدار برای یادآوری حضور کودک در خودرو است. این سیستم از چهار سنسور اولتراسونیک تشکیل شده است که پس از قفل شدن درهای خودرو، حرکت در خودرو را تشخیص می دهد و با هشدار به راننده، فلاش خودرو روشن می شود و به راننده یادآوری می کند که کودکی در خودرو است.

داشبورد Haima 7X از دو صفحه نمایش دیجیتال یکپارچه 12.3 اینچی تشکیل شده است. یکی پشت فرمان و دیگری عملکرد لمسی در وسط داشبورد دارد. این خودرو قابلیت اجرای دستورات صوتی برای سرنشینان جلو را دارد.

بخوانید:  طرح ویژه فروش پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک ایران خودرو دیزل

هایما 7 ایکس دارای درب صندوق عقب برقی است که با نزدیک شدن به خودرو یا حرکت دادن پا به زیر سپر عقب به صورت برقی و اتوماتیک با استفاده از ریموت هوشمند باز و بسته می شود.

سازه فولادی بسیار مقاوم به کار رفته برای بدنه هایما 7 ایکس و طراحی قفس مانند آن باعث مقاومت بالایی در برابر کل ساختار بدنه خودرو شده است به همین دلیل این خودرو تست تصادف CNCAP چین را با پنج ستاره و بالاترین امتیاز پشت سر گذاشت.

هایما 7 ایکس همچنین دارای 12 رادار فراگیر، کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابران پیاده، خودروها و موتورسواران، سیستم هشدار خروج از خط معروف به LDW و … می باشد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248518/%D9%87%D8%AA%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%A7-7X-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%D8%AF