کیفیت محصولات ایران خودرو; درجه صنعتی بالاتر از متوسط

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رتبه محصولات ایران خودرو در شاخص های کیفی اندازه گیری شده بالاتر از میانگین صنعت است.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: بررسی روند شاخص‌ها و نتایج ارزیابی‌های کیفی محصولات ایران خودرو در یازدهمین ماه سال جاری، نشان‌دهنده اثربخشی اقدامات و برنامه‌های جامع برای ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو است. محصولات ایران خودرو

سهراب پرفروشان با بیان اینکه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سبد محصولات ایران خودرو بالاتر از میانگین نمرات صنعت در شاخص های مختلف رتبه بندی شده است، اظهار داشت: در شاخص رضایت مشتری برای کیفیت محصول اولیه (CSI)، امتیاز 701 به دست آمد. به دست آمده که بهترین عملکرد این شاخص در سال های اخیر 13 امتیاز بالاتر از میانگین صنعت است.

وی افزود: در شاخص موارد ذکر شده توسط مشتریان در خصوص سطح کیفی محصولات (ISQ) با کسب 259 امتیاز توانستیم بهترین نتیجه را برای این شاخص در دوره های گذشته با اختلاف 22 امتیاز کسب کنیم. در مقایسه با میانگین صنعت.”

کاهش 15 درصدی بازدید مشتریان از شبکه خدمات پس از فروش

با اعلام اینکه در شاخص بازدید مشتریان از شبکه خدمات پس از فروش در بازه زمانی سه ماهه پس از تحویل خودرو در یازدهمین ماه سال جاری، نسبت به میانگین سال گذشته 15 درصد کاهش داشته ایم و اظهار داشت: بهبود و رفع عیوب رایج، مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش، تا حد زیادی کاهش می یابد.

به گفته وی، در شاخص صفر ارزیابی خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، برای سبد محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو، با امتیاز 75.8، 6.2 امتیاز نسبت به عملکرد سال 1401 بهبود یافته است. بهترین نتیجه برای این شاخص در دوره های گذشته محسوب می شود.

بخوانید:  خودروسازان دهه‌ها تجربه خود را با استراتژی تسلا عوض می‌کنند

پرفروشان در تشریح دستاوردهای خدمات پس از فروش ایران خودرو از بهبود 40 درصدی شاخص سلامت خودرو در تحویل به مشتریان در یازدهمین ماه سال جاری نسبت به میانگین عملکرد 1401 خبر داد و گفت: در راستای بهبود ارائه خدمات. خدمات ارائه شده برای مشتریان و با بهبود سیستم عرضه در شبکه خدمات، شاخص خودرو مورد انتظار نسبت به میانگین این شاخص در سال 1401 هجری شمسی 57 درصد بهبود یافت.

وی ادامه داد: در شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش 12 امتیاز بالاتر از میانگین صنعت خودرو هستیم.

معاون کیفیت ایران خودرو تصریح کرد: شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو که در شاخص رضایت مشتریان امتیاز 805 را کسب کرده است، 19 امتیاز بالاتر از میانگین صنعت در سال 1402 است و مهم ترین شاخص مربوط به کیفیت است. از تعمیرات ارائه شده.» و دوره تعمیر که تحویل خودرو است.»

اجرای 190 پروژه بهبود کیفیت در ایران خودرو

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، دستاوردهای فوق را حاصل اجرای چندین برنامه ارتقای کیفیت در زنجیره ارزش خودرو دانست و گفت: در سال 1402 با هدف ایجاد هویت باکیفیت، 190 پروژه انجام شد. به منظور بهبود و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات اجرا شد و در دو حوزه کیفیت محصول و زیرساخت فعال شد.

وی نوسازی سیستم های تولید و کیفیت در 17 کارخانه و تامین کننده شرکت ایران خودرو، اجرای طراحی قطعات منتخب و ارتقای کیفیت 34 قطعه موثر در ارجاع مشتریان به شبکه خدمات را از مهمترین برنامه های اجرا شده دانست و افزود: ارتقای کلیه محصولات به استاندارد 85 و طراحی، تولید و عرضه محصولات بهبود یافته بر اساس بازخورد.» دریافتی از نظرسنجی های رضایت مشتریان، ارتقای کیفیت شبکه خدمات پس از فروش و نظارت بر عملکرد نمایندگی ها، استقرار سیستم کیفیت برای خرید از خارجی منابع، و بهبود رضایت از دوام کیفیت محصول بخشی دیگر از اقدامات است.

بخوانید:  اعلام نتایج قرعه کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو و زمان تکمیل وجه برندگان اصلی

ادامه روند ارتقای کیفی محصولات ایران خودرو در سال 1403

پرفروشان از اجرای طرح سازمانی یکپارچه سازی فرآیندهای کیفی در سطح گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1402 خبر داد و گفت: این اقدام با هدف هماهنگ سازی اهداف و برنامه ریزی، ارتقای سازمان، چابکی و بهره وری، حذف هرگونه فعالیت موازی، اطلاع رسانی انجام می شود. مدیریت و ارتباطات و بهره برداری حداکثری از محیط و پیاده سازی سیستم ها.» کیفیت مؤثر و ایجاد یکپارچگی در تولید و سیستم های کیفی سازندگان، عملیات و شبکه خدماتی ایران خودرو.

وی بر ادامه روند ارتقای کیفی محصولات ایران خودرو در سال 1403 تاکید کرد و گفت: در سال آینده طرح های ارتقای کیفی محصولات با هدف ارتقا و تقویت تصویر ذهنی مردم از ایران خودرو اجرا می شود. افزایش دوام کیفیت محصول و حداقل ارجاع به شبکه خدمات پس از فروش، فروش، ایجاد مزیت رقابتی به ویژه در شبکه ایران خودرو و خدمات اضطراری، عرضه و تولید محصولات با الزامات و استانداردهای قانونی، بهره گیری از دانش شرکت توانمندی‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای بهبود کیفیت محصولات و خدمات با شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌ها اجرا خواهد شد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248480/%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA