اتوبوس های برقی برای ورود به ناوگان پایتخت در اولویت هستند

در روزهای پایانی سال 1402 ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بیش از هر زمان دیگری بلاتکلیف است. از یک سو همچنان منتظر واردات نمونه های کارکرده و گسترش ناوگان با مدل های برقی هستیم و از سوی دیگر شاهد فرسودگی بیش از حد و عدم تحقق وعده های مسئولان هستیم. اما در شرایطی که ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به فرسوده ترین حالت خود رسیده و زنگ خطر نوسازی آن به گوش می رسد، گاهاً اخبار حاکی از آن است که زمان انتظار برای رسیدن این خودروها بیش از وعده داده شده خواهد بود. در عین حال صحبت هایی مبنی بر ورود نمونه های وارداتی به ناوگان کشور شنیده می شود. اگرچه این وعده ها از آخرین ماه سال جاری به نیمه اول سال آینده منتقل شد، اما همچنان بارقه امیدی را در دل ها زنده نگه می دارد. قرار بود تا پایان سال شاهد تعداد زیادی اتوبوس در خیابان های پایتخت باشیم. با این حال، در حال حاضر خبری از ناوگان جدید و جدید نیست. در عین حال تهران بیش از هر زمان دیگری به ناوگان جدید نیاز دارد. این مشکل فقط مختص اتوبوس ها نیست، بلکه در قسمت مترو نیز کمبود احساس می شود.

نیاز مبرم تهران به نوسازی ناوگان

ناوگان تهران به دلایل مختلف از جمله اینکه جمعیت بیشتری نسبت به بسیاری از شهرها دارد، نیاز مبرمی به نوسازی و توسعه ناوگان دارد و حجم بالای آلاینده های شهری، معرفی مدل های پاک و برقی را در اولویت قرار می دهد. نگاهی به آمار فرسودگی و حتی کمبود اتوبوس در این شهر نشان می دهد که باید هر چه زودتر به وضعیت حمل و نقل داخلی پایتخت فکر کرد.

بخوانید:  راهنمای خرید لوازم یدکی مزدا

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این خصوص بیان کرد که بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی ما در حال حاضر غیرفعال و فرسوده است و کیفیت ناوگان نیز 80 درصد فرسوده است.

در همین زمینه، مدیرعامل اتوبوسرانی کشور با اشاره به وضعیت خرید و واردات اتوبوس های جدید گفت: در مجموع با اتوبوس های نو و نوسازی که وارد ناوگان شده است، حداقل 2100 اتوبوس در حال فعالیت هستیم. ” اتوبوس‌ها، اتوبوس‌های فعال ما بیش از 3000 است. خواهد شد.»

الکتروباس. سر صف ورود به ناوگان پایتخت

شهر تهران به انواع اتوبوس نیاز دارد، در حالی که نمونه های تمیز و برقی اولویت خرید پایتخت هستند. آلودگی هوا ناشی از سوخت های فسیلی و سهم حمل و نقل عمومی در این وضعیت در سال های اخیر نشان داده شده است. بنابراین انتظار برای ورود اتوبوس های برقی به ناوگان اتوبوسرانی تهران بعید نیست.

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیش از این از پیگیری قراردادهای تامین اتوبوس های برقی پایتخت خبر داده بود و ابراز امیدواری کرده بود تا پایان سال جاری این خودروها وارد رینگ شوند. . همزمان قرارداد واردات 2000 اتوبوس برقی با چین منعقد شد و به زودی 1000 دستگاه از آنها وارد ناوگان می شود. خرید اتوبوس و تامین نیاز پایتخت به اتوبوس های برقی با محوریت محصولات چینی که خودروسازان داخلی بارها اعلام کرده اند که توانایی تامین بخشی از این اتوبوس ها را دارند و در این زمینه با سازندگان داخلی نیز قرارداد بسته شده است. . توجه.

بخوانید:  فروش فوق العاده سایپا اطلس (دی 1402)

اتوبوس های برقی برای ورود به ناوگان پایتخت در اولویت هستند

چینی ها؛ یک جایگزین نهفته با لوازم داخلی اتوبوس!

چه چیزی واردات یا حتی خرید اتوبوس از خودروسازان داخلی را تا این حد نامشخص می کند؟ اجرای این فرآیند زمان زیادی می برد و تحقق وعده ها را به تاخیر می اندازد. از جمله اینکه اعلام شده بود تا پایان امسال 50 اتوبوس برقی و تعدادی اتوبوس دیزلی وارد می شود اما در روزهای پایانی سال این وعده محقق نشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی کشور در خصوص قرارداد شهرداری با شرکت اکبافشان برای خرید اتوبوس اظهار داشت: برای تامین 1000 دستگاه اتوبوس با این شرکت قرارداد بسته ایم که قیمت آن پیش پرداخت شده است و باید این کار را انجام دهند. ” آنها تا پایان امسال 340 دستگاه اتوبوس در اختیار ما قرار داده اند که ظرفیت این کار را ندارند و بعید می دانم که بتوانند به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند، ممکن است حدود 100 تا 120 اتوبوس نیز انجام دهند. به شهرداری تهران تحویل داده شود.

این در حالی است که پیش از این گزارش شده بود که برخی دیگر از تولیدکنندگان داخلی به وعده های خود عمل نکرده اند.

مهدی علیزاده همچنین با اعلام اینکه بخش خصوصی 50 دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان کرده است، گفت: در زمینه 50 اتوبوسی که قرار بود از سال 1400 وارد ناوگان اتوبوسرانی شود، بخش خصوصی هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است. ; قرار بود 22 بهمن این اتوبوس ها به شهرداری تحویل داده شود اما این اتفاق نیفتاد و این اتوبوس ها همچنان در گمرک هستند و نتوانستیم بیاوریم. اما 18 آژانس بیشتر نیست و بخش خصوصی وعده خود را زیر پا گذاشته و به تعهدات خود عمل نکرده است.

بخوانید:  روزنامه دنیای خودرو - شماره 2075

وی در پایان درباره بدبینی تامین کنندگان داخلی گفت: فعلا باید منتظر برق چینی باشیم، همچنین با مپنا قرارداد تحویل تعدادی اتوبوس و معرفی آنها به ناوگان در سال آینده داریم.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248485/%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%AE%D8%AA