با بهترین ماشینهای شاسی بلند ایران و جهان آشنا شوید – سوییچ

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سایت بی درایو دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

شاسی بلندها و کراس اورهای ام وی ام از نظر اقتصادی و کارایی قابل قبول هستند و فروش نسبتاً بالایی در بازار ایران دارند. امکانات نسبتاً زیاد و عملکرد فنی قابل قبول این خودرو در استقبال مصرف کنندگان موثر بوده است. بعد از عرضه مدلهای نسبتاً موفق کراساور توربوشارژ S5 و سدان J5، شرکت خودروسازی کرمان موتور مدل S3 را نیز وارد بازار ایران کرد. لندرور دیفندر دارای یک پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر است، توان موتور آن 395 اسب بخار بوده و 550 نیوتنمتر گشتاور دارد. تیگوان به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز است و میتواند 180 اسب بخار و گشتاوری معادل 320 نیوتنمتر تولید کند. این خودرو به یک موتور چهار سیندری توربوشارژ 1.8 لیتری مجهز است که 190 اسب بخار و 280 نیوتنمتر گشتاورد تولید میکند. کپچر از پیشرانه چهار سیلندری 1.2 لیتری بهره میبرد و میتواند 120 اسب بخار نیرو و گشتاوری معادل 190 نیوتنمتر تولید کند.

بی ام و X4 تریم 28i مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربو است که 241 اسب بخار نیرو و گشتاوری معادل 350 نیوتنمتر تولید میکند. این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندری 1.5 لیتری است که 106 اسب بخار قدرت و 135 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. دیگنیتی مجهز به پیشرانه چهار سیلندری 1.5 لیتری است که 148 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتنمتری تولید میکند. از پژو 2008 مدل 2017 هشت نسخه تولید میشود که به دو گروه دیزلی و بنزینی تقسیم میشوند. شاسی بلند بورگوارد BX5 در سال 2018 در پکن تولید شد و بعد از مدتی به بازار ایران راه پیدا کرد. مدل 2017 پژو 2008 با تغییر ظاهری و پیشرانهای کممصرف و پربازده PureTech به بازار عرضه شد. دیسکاوری با ظاهر بینقص و جذابیت بسیار بالایی که دارد مانند پسرعمو گران قیمتش رنجرور، به موتوهای پیشرفتهای مجهز است. از نظر ظاهری، جدیدترین مدل توسان تفاوت قابل توجهی با مدلهای قدیمیتر دارد و طراحی جسورانه آن بسیار قابل توجه وچشمگیر است. در حالی که برخی از ماشینهای شاسی بلند همچنان از موتورهای بزرگ با مصرف بنزین بالا بهره میبرند، خودروسازان هموار در تلاشند که موتورهای کممصرف اما قدرتمندی را برای شاسی بلندها ارائه دهند. شرکت رنو، شاسی بلند کپچر را برای جادههای شهری طراحی کرده است.

بخوانید:  ارز دیجیتال چیست آموزش ارز دیجیتال صفرتا صد با فیلم و پادکست ارزهای دیجیتال-همیار کریپتو

فضای پای نسبتا زیادی برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده و ارتفاع سقف آن نیز به اندازه است. دیفندر به دلیل ثبات بیشتر در پیچها و چرخش کمی تندتر، به طرز شگفت انگیزی برای رانندگی روی آسفالت جذاب است. تغییرات سیستم تعلیق در مدلهای جدیدتر که در زیر کاپوت قرار داده شده تجربه رانندگی در جاده را بهبود بخشیده است. مرسدس بنز جی ال ای 2021 که با طراحی جدید وارد بازار شد، رانندگی راحت و فضای داخلی جاداری ارائه میدهد. هیوندای توسان جدید یک شاسی بلند جمع و جور است که فضای داخلی پنج نفره جادار، کابین مجلل و فضای حمل بار بزرگی سایت بی درایو را ارائه میدهد. سیستم تشخیص آسیب پارکینگ این شاسی بلند در صورت آسیب دیدن خودرو هنگام پارک، از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند مرسدس من، مالک را از مشکل پیش آمده مطلع میکند. از جمله امکانات رنو کپچر میتوان به نمایشگر لمسی 7 اینچی، موقعیتیاب جی پی اس، آینههای جانبی برقی، قفل ضد سرقت، صندلیهای جلوب مجهز به گرم کن، سیستم مصرف بهینه پیشرانه، استارت هوشمند، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین دندهعقب، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HSA و برف پاک کن خودکار دارای سنسور باران اشاره کرد. دیسکاوری جدید از سیستم سرگرمی لندرور با رابط Pivi Pro بهره میبرد.

در حال حاضر، لندرور دیسکاوری نام خود را به عنوان یکی از بهترین خودروهای خانوادگی بر سر زبانها انداخته است. با توجه به قیمت پایین خودروهای چینی در مقایسه با دیگر خودروهای خارجی با استقبال بیشتری مواجه شده و فروش بیشتری دارند. از بین خودروهای ارزان قیمت این شرکت میتوان به ام وی ام X22 (تیگو 2) اشاره کرد. مانند مدل S5، جک S3 نیز از لحاظ طراحی به خودروهای تولیدی هیوندای شباهت دارد. از جمله ویژگیهای مهمی که جک S3 را از سایر شاسی بلندهای چینی متمایز میکند، سیستم تعلیق نرم و فنربندی قابل قبول آن در دستاندازها است. رنو کپچر از جمله شاسی بلندهایی است که میتواند همه این انتظارات را برآورده کند و در میان سایر رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد. ظاهر، عملکرد و مهندسی بینظیر این خودرو باعث شد بلافاصله از سایر رقبا پیشی بگیرد. این خودرو توسط شرکت ماموت خودرو به بازار ایران معرفی شد.

بخوانید:  بهترین ماشین های شاسی بلند در ایران که سواری عالی دارند بلاگ دیوار | bedrive