عرضه محصول پروژه «K125» با آپشن‌های ساخت داخل

کسب استاندارد سختگیرانه حفاظت از عابرپیاده
محصول پروژه K125 در بهمن‌ماه سال گذشته توانست استاندارد ایمنی برخورد با عابرپیاده ECE R127 را در مراکز معتبر آزمون اروپایی دریافت کند. ایجاد زیرساخت‌های لازم استاندارد و ایمنی روز اروپا در محصولات جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو سبب شده است این محصول به‌راحتی بتوانند از استانداردهای سختگیرانه‌ای همچون حفاظت عابر پیاده عبور کنند. دریافت استاندارد ECE R127 (استاندارد ایمنی برخورد با عابرپیاده) توسط خودرو پروژه K125 نشان از توجه ایران‌خودرو به توسعه محصولات رقابتی با جدیدترین استانداردهای روز دنیاست تا ضمن فروش در بازار کشور، شانس بیشتری برای موفقیت در بازارهای صادراتی را داشته باشد. این محصول که در زمستان امسال روانه بازار خواهد شد، مانند تارا توانسته است به‌دلیل تطابق طراحی با استانداردهای روز جهانی، استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را دریافت کند. در واقع تحولی بزرگ در حوزه طراحی و توسعه محصولات جدید و باکیفیت و استاندارد در گروه صنعتی ایران‌خودرو شکل گرفته که در نوع خود بی‌سابقه و رکوردی تاریخی است. بر این اساس و با توجه به طراحی پیشرفته و منطبق با استانداردهای روز، این خودرو استانداردهای ۸۵گانه را به خوبی پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در ماه جاری، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از عرضه محصول کراس‌اوور پروژه K125 با امکانات و آپشن‌های روز و استانداردهای ۸۵گانه در زمستان امسال خبر داد. به فاصله کوتاهی از این اعلام، شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) اعلام کرد با مشارکت یکی از سازندگان زنجیره تامین، موفق به داخلی‌سازی و تولید انبوه گرم‌کن صندلی خودرو با آخرین فناوری گرم‌کن روز دنیا (سامانه TCU) شده است که پس تارای سال، در محصول پروژه K125 استفاده خواهد شد. این تجهیز در مقایسه با نمونه‌های مشابه وارداتی ضمن ایجاد دستاوردهایی نظیر کاهش ارزبری و تحویل به‌موقع مجموعه صندلی از قیمت رقابتی قابل توجهی برخوردار است. به‌گفته مهندسان ایران‌خودرو، داخلی‌سازی بسیاری از آپشن‌های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و محصول پروژه K125 با آپشن‌های فراوانی به بازار خواهد آمد که بسیاری از آن‌ها به مرحله ساخت داخل رسیده‌اند.

بخوانید:  معرفی زشت ترین خودروی جهان توسط روسیه

ابزارگان ایمنی و داشته‌های رفاهی
کراس‌اوور ایران‌خودرو در همه نسخه‌ها دارای رینگ ۱۸اینچی آلومینیومی با تریم دورنگ بوده و به‌صورت استاندارد دارای تایرهایی با سایز 215/55R18 است. محصول پروژه K125، دارای سیستم پایش فشار باد تایرهاست. این محصول، کراس‌اووری با ابعاد کامپکت بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۲۹۶، ۱۷۶۸ و ۱۶۲۰میلی‌متر و همچنین فاصله بین دو محور ۲۵۹۰میلی‌متر است. کم‌ترین فاصله کف خودرو از سطح زمین نیز ۱۵۷میلی‌متر اعلام شده است. در حالتی که همه صندلی‌های این خودرو در جای خود قرار داشته باشند، ۴۱۰لیتر فضای بار در پشت صندلی‌های ردیف دوم در دسترس است. اما در صورت نیاز به فضای بار بیشتر برای حمل اجسام بزرگ‌تر امکان خواباندن صندلی‌های ردیف دوم وجود دارد که در این صورت فضای بار این کلاس اوور تا ۹۲۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. این کراس‌اوور دارای زاویه ورود به شیب ۱۷ درجه و زاویه خروج ۲۲ درجه است. محصول پروژه K125 با وجود این‌که یک کراس‌اوور شهری محسوب می‌شود، اما زاویه ورود و خروج خوبی ارائه می‌دهد. این خودرو در زمینه تجهیزات ایمنی در تیپ V2 دارای چهار کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی چپ و راست)، ترمز دیسکی جلو و عقب، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل خودرو در سرازیری، ترمز کمکی اضطراری، ترمز پارک برقی، دوربین دنده‌عقب، سنسور دنده‌عقب، امکان ردیابی و کنترل خودرو سرقتی، هشدار نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشین جلو، مخابره اطلاعات خودرو برای عیب‌یابی و ارائه خدمات تعمیرگاهی از راه دور، پایش فشار باد مستقیم تایرها، چراغ روشنایی در روز، کروزکنترل و محدودکننده سرعت است. این خودرو در تیپ V2 همچنین دارای تجهیزات رفاهی مانند سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروزکنترل روی آن، قابلیت تنظیم زاویه فرمان، غربیلک فرمان با روکش چرم، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در شش جهت، صندلی سرنشین جلو قابل تنظیم در دو جهت به‌صورت برقی و دو جهت به‌صورت دستی است. در همین حال سانروف برقی، روف‌رک، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، امکان تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو به‌صورت برقی از داخل کابین، آینه‌های برقی جانبی گرمکن دار، نمایشگر دیجیتالی ۱۰ اینچی در پشت فرمان با امکان تنظیم شدت نور، نمایشگر لمسی ۱۲اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی‌مدیا و سرگرمی با پورت USB و AUX و درگاه بلوتوث و امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند از دیگر امکانات محصول جدید ایران‌خودرو به شمار می‌روند. همچنین این خودرو از سیستم صوتی با شش بلندگو و دو توییتر با امکان تغییر حجم صدا متناسب با سرعت خودرو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، خروجی برق ۱۲ ولت در کنسول میانی و در فضای بار با توان ۱۸۰ وات، تودوزی ترکیبی از چرم و پارچه، سنسور نور و سنسور باران برخوردار است.

بخوانید:  خودروهای برقی به صورت CDK و SDK تولید نخواهد شد

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245198/%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-K125-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%BE%D8%B4%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84

محصولی در در رده خودروهای مطرح جهانی
محصول پروژه K125 یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خودروهای ملی با استانداردها و تجهیزاتی در رده خودروهای مطرح اروپایی و برترین‌های آسیایی است. کراس‌اوور ملی ایران‌خودرو روی پلت‌فرم مدرن و جدید این شرکت موسوم به IKP1 توسعه یافته که با تارا آخرین محصول جدید این خودروساز مشترک است. این خودرو قادر به عبور از تمامی استانداردهای ۸۵گانه بوده و در زمینه حفظ ایمنی سرنشینان و راننده و همچنین حفظ ایمنی عابرپیاده قابل مقایسه با محصولات خودروسازان مطرح دنیاست. محصول پروژه K125 ایران‌خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور ۱.۷لیتری چهارسیلندر ۱۶سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است. نیروی تولیدی این پیشرانه در تیپ V2 توسط یک گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته با قابلیت تعویض دنده تیپ‌ترونیک، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین سه مد رانندگی اسپرت، اکو (اقتصادی) و برفی برای گیربکس اتوماتیک این خودرو تعریف شده است. مخزن بنزین این خودرو نیز حجمی معادل ۵۰ لیتر دارد. همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و در آینده امکان ارتقا به یورو6 را هم دارد. این کراس‌اوور در هر ۱۰۰کیلومتر ۶.۸لیتر بنزین (محاسبه) مصرف می‌کند. محصول پروژه K125 در اکسل جلو دارای سیستم تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق میله پیچشی است.