غول های خودروسازی برای بحث در مورد شتاب و قدرت توقف با هم متحد شدند

در قلب عملکرد استثنایی Bolide، بزرگترین سیستم ترمز کربنی است که تا کنون توسط برمبو ساخته شده است. در واقع بوگاتی بولت با توجه به سرعت و چابکی بی نظیرش به ترمزی نیاز دارد که بتواند با خیال راحت قدرت استثنایی این خودرو را مدیریت کند. بر این اساس، تعهد برمبو به نوآوری و برتری آزمایش شده و منجر به طراحی سیستم ترمز شده است که نشان دهنده پیچیدگی تکنولوژیکی موجود در خودروهای LMh/LMDh و فرمول یک است.

می توان گفت طراحی و عملکرد ترمزهای بوگاتی بلاید عالی است. Bolide دارای ترمزهای جلو با کالیپرهای 8 پیستونی مونوبلوک است که هر کدام به چهار لنت 25 میلی‌متری با کارایی بالا و دیسک‌های کربنی 390 در 37.5 میلی‌متری مجهز هستند.

این قطعات با دقت از آلیاژ آلومینیوم و آبکاری نیکل ساخته شده اند تا دوام و عملکرد قابل قبول را تضمین کنند. تنظیم عقب با کالیپرهای شش پیستون و تک پیستون و لنت های کمی نازک تر این فرآیند را تکمیل می کند و قدرت توقف کامل و قدرتمند را در هر چهار چرخ تضمین می کند.

ماریو آلموندو، مدیرعامل برمبو پرفورمنس، بر منحصر به فرد بودن این پروژه تاکید کرد و گفت: توسعه سیستم ترمز بوگاتی بولت چالشی منحصر به فرد و بسیار هیجان انگیز برای برمبو پرفورمنس بود و ما به دستاوردهای خود افتخار می کنیم.

به گفته مدیر عامل برمبو، این احساس تلاش مشترک و مهارت فنی را برجسته می کند که برای مهندسی مجدد سیستم ترمز برای برآورده کردن الزامات استثنایی Bolide انجام شد.

یکی از دستاوردهای اصلی این همکاری کاهش قابل توجه وزن کلی سیستم ترمز است (هر دیسک در Bolide تنها 3.1 کیلوگرم وزن دارد). این نه تنها به چابکی و سرعت خودرو کمک می کند، بلکه اتلاف حرارت عالی را در هنگام ترمزگیری سخت تضمین می کند.

بخوانید:  خودروهای حمل‌ونقل شهری «گروه بهمن» در نمایشگاه لجستیک

علاوه بر این، این سیستم با جلوگیری از محو شدن اثر ترمز، عملکرد خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. سیستم ترمز Bolide ترکیبی جامع از کالیپرهای سفارشی، لنت، دیسک، سیلندر اصلی و مایعات فرموله شده ویژه است.

این رویکرد جامع تضمین می کند که هر یک از اجزاء به طور یکپارچه با یکدیگر کار می کنند و قابلیت های دینامیکی خودرو را افزایش می دهند. علاوه بر این، تنظیم دقیق کانال‌های هوای ترمز باعث بهبود جریان هوا در ترمزها می‌شود که به دلیل قدرت و گشتاور بسیار زیاد تولید شده توسط موتور W16 برای حفظ راندمان خنک‌کننده اهمیت زیادی دارد.

بیش از دو سال آزمایش دقیق و تمرکز بر توسعه محصول، از جمله شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)، جلسات دینامومتر، و تجزیه و تحلیل مسیر واقعی، در طراحی و تولید یک سیستم ترمز که نیازهای راننده را در شرایط کاملاً رقابتی برآورده می‌کند، به اوج خود رسید. . .

این مثال اوج عملکرد، نوآوری و ایمنی است و استاندارد جدیدی را برای خودروهای با عملکرد بالا در پیست تعیین و تعیین می کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248386/%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%BA%D9%88%D9%84-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81