فروش گواهی معاینه فنی معامله ای برای جان شهروندان است

روز گذشته رئیس شرکت ستاد معاینه فنی خودرو در تهران درباره اهمیت معاینه فنی برای پروازهای نوروزی صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

برخورد جدی سازمان های نظارتی با بازرگانان مرگ

رئیس شرکت ستاد معاینه فنی خودرو در تهران گفت: فروش معاینه فنی خودروهای معیوب معادل فروش گواهی دفن است. آقای محمدمهدی میرزای قمی در خصوص نظارت بر مراکز معاینه فنی در کشور گفت: قوانین و قوانین به وضوح تکلیف دستگاه ها را در خصوص موضوع نظارت مشخص می کند و در صورت تخلف، نهادهای مسئول باید بررسی های لازم را انجام دهند. و پیگیری در این زمینه.

شکی نیست که از آنجایی که هرگونه سهل انگاری، سهل انگاری و سهل انگاری در این زمینه می تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد، لازم است دستگاه های نظارتی برخورد جدی و عاقلانه با این سودجویان و سوداگران مرگ داشته باشند.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با تایید اینکه اخذ گواهی معاینه فنی خودرو معیوب در درجه اول امنیت و سلامت راننده و سرنشینان خودرو را تهدید می کند، افزود: انجام معاینه فنی به صورت صحیح. روش و روش دقیق از دو جهت مؤثر و مهم است.

اولین رکن آن مربوط به کنترل های حاکمیتی است که در بسیاری از کشورها توسط دولت های ملی یا محلی به منظور اطمینان از انطباق با مقررات حاکم بر ایمنی و انتشار گازهای آلاینده خودرو اجرا می شود.

خودرو با استانداردهای خاصی تولید می شود و باید با رعایت شرایط مشخص شده از نظر ایمنی و آلایندگی اجازه حرکت در چرخه ترافیک را داشته باشد. قانون همچنین مقرر کرده است که معاینه فنی دوره ای خودروها نیز به همین منظور انجام شود.

بخوانید:  دولت اجازه دخالت در کار شورای رقابت را ندارد!

علاوه بر الزامات قانونی، رکنی نیز وجود دارد که به شهروندان و مسئولیت اجتماعی آنها در حفظ سلامت خود و سایر شهروندان مربوط می شود. مراکز معاینه فنی واحدهای آزمایشگاهی قابل اعتمادی هستند که شهروندان می توانند برای اطلاع از وضعیت فنی خودروهای خود به آنها مراجعه کنند. انجام معاینه فنی و اخذ گواهی معتبر از مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی شرط اساسی تامین امنیت و سلامت شهروندان است.

وی در خصوص استفاده از معاینه فنی که صحت آن تایید نشده است، افزود: بر اساس طرح پلیس راهنمایی و رانندگی و بر اساس ضوابط قانونی از چند ماه گذشته در طرحی ویژه گواهی معاینه فنی خودروها صادر شده است. که دود می دهند و دارای نقص فنی هستند باطل می شوند و این خودروها باید پس از تعمیر تعمیر شوند.» ایرادات و معاینه فنی مجدد.

در واقع در تبصره ماده 7 آیین نامه اجرایی در خصوص نحوه انجام معاینه و صدور برگه معاینه فنی خودرو در خصوص خودروهای تصادفی به این موضوع پرداخته شده است که در صورت بروز تصادف یا تصادف خودرو مشمول معاینه فنی با تشخیص کارشناس تصادفات رانندگی گواهی معاینه دریافت می کند و مالک خودرو باید مجددا معاینه فنی را انجام دهد.

بر اساس اطلاعیه جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، از ابتدای اجرای این طرح، گواهی معاینه فنی بیش از 11 هزار خودروی دودزا با نقص فنی لغو شده است.

سهم 37 درصدی مراکز معاینه فنی تهران از تعداد مشتریان پلاک تهران

میرزایی قمی در خصوص عملکرد مراکز معاینه فنی در شهر تهران و نحوه نظارت بر این مراکز گفت: در مراکز تهران با استفاده از تجهیزات، نیروی انسانی مجرب و دوربین های مستقر در بازرسی، کنترل با کیفیت به صورت کامل و دقیق انجام می شود. مراکز مراکز و این ستاد بر اساس وظایفی که توسط کونی انجام می شود، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی و ارتقای سطح کیفیت سلامت و خدمات رسانی به شهروندان به کار می گیرد.

بخوانید:  بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین محصولات چری در راه ایران

بر اساس گزارش پلیس راخور فاتب، سهم تهران از تعداد مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی در تهران تنها 37 درصد است و 40 درصد خودروها از مراکز خارج از تهران معاینه فنی می گیرند.

بر اساس اعلام سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور (سیمفا)، مراکز معاینه فنی شهر تهران نسبت به سایر مراکز کشور در نظارت بر خودروها از نظر آلایندگی و ایمنی دقیق‌تر و منضبط‌تر هستند.

بررسی نتایج تست خودروهای انتقال یافته به تهران نشان می دهد که در مجموع 30 درصد خودروها در اولین بازدید به دلیل نقص فنی موفق به گذراندن معاینه فنی نشده اند و برخی از این خودروهای مردود شده دارای ایرادات متعدد بوده اند.

این آمار بدون شک نشان می دهد که این دقت و سطح نظارت حاصل نظارت مستمر ستاد معاینه فنی خودروهای تهران بر عملکرد مراکز معاینه فنی تحت پوشش است.

ایجاد دفاتر خدماتی در مراکز معاینه فنی در تهران

رئیس سازمان معاینه فنی خودرو تهران همچنین از ارائه خدمات مشاوره فنی برای آماده سازی خودرو قبل از سفر در قالب طرح «از من بپرس» در دفاتر خدمات مراکز معاینه فنی تهران خبر داد.

سید محمد مهدی میرزایی قمی با اشاره به فرا رسیدن پروازهای نوروزی و اهمیت معاینه فنی قبل از سفر، گفت: از 24 اسفندماه به مدت یک ماه، مراکز معاینه فنی در تهران علاوه بر انجام معاینه فنی و بررسی وضعیت ایمنی خودروها، آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات مشاوره فنی جهت تجهیز خودرو قبل از سفر در دفاتر خدماتی تعیین شده برای این منظور هستند.

وی در خصوص افزایش ساعات کاری در روزهای پایانی سال و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان گفت: در حال حاضر مراکز معاینه فنی بیهقی و شهید آبشانسان به صورت شبانه روزی و سایر مراکز نیز از ساعت 7 فعال هستند. تا ساعت 18:00

بخوانید:  ۱۷میلیاردتومانی شدن اتوبوس‌ها مانع نوسازی ناوگان جاده‌ای

خوشبختانه با توجه به تمهیدات انجام شده در خصوص افزایش ساعات کاری و خطوط معاینه فنی و همچنین پذیرش الکترونیکی، تمامی مراکز در حال حاضر بدون صف هستند و شهروندان در صورت سالم بودن خودرو می توانند در کمتر از نیم ساعت معاینه فنی دریافت کنند. .

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248429/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA