فناوری ژاپنی‌ها برای کوچک کردن باتری و افزایش چگالی

معمولا بسته‌های باتری بزرگ با هر هدفی از سلول‌های جداگانه ساخته می‌شوند که سپس به‌صورت ماژول‌ها مونتاژ شده و ماژول‌ها یک بسته کامل را تشکیل می‌دهند. با این حال، اکنون 24M Technologies مستقر در ماساچوست معتقد است راه‌حل جدیدی برای موضوع چگالی انرژی در قالب سیستم جدید الکترود بسته (ETOP) خود دارد.

یک سلول باتری کلاسیک – خواه مبتنی بر مایع باشد یا حالت جامد – دارای دو الکترود (کاتد و آند) و یک الکترولیت است. بنابراین اگر شما 20 سلول در یک بسته داشته باشید، 40 الکترود به‌اضافه تمام مواد غیرفعال خواهید داشت. برای بسته‌بندی سلول‌ها و بسته‌بندی به‌طور کلی به‌مواد پلاستیکی و فلزی بسیاری نیاز است که درنهایت منجر به‌شکل‌گیری فضای مرده در خودرو می‌شود.

24M می‌گوید سیستم جدید ETOP آن می‌تواند این مشکل را با ادغام الکترودها در یک بسته باتری کامل حل کند و درنهایت سلول‌های جداگانه را به‌همراه مواد غیرفعال مرتبط با آن‌ها از معادله حذف کند. به‌عبارت دیگر، به‌جای چندین منبع انرژی که به‌هم متصل هستند، یک دال واحد وجود دارد که – 24M می‌گوید – می‌تواند بالاترین چگالی انرژی موجود را در سطح بسته ارائه دهد. هرچند که از فاش کردن اعداد سخت خودداری کرد.

این سیستم در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپن امسال در توکیو رونمایی شد. سیستم باتری الکترود به‌پک این شرکت آمریکایی همچنین می‌تواند الکترودهای خود را به‌صورت ترکیبی سری و موازی مستقیما به‌بسته متصل کند و این می‌تواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

نائوکی اوتا، رئیس و مدیرعامل 24M گفت: «24M ETOP یک تغییردهنده بازی برای حمل‌ونقل الکتریکی و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی خواهد بود؛ زیرا چگالی انرژی بی‌نظیری ارائه می‌کند.»

بخوانید:  آیا سانتافه نفس نفس می زند؟ زمان تعویض پمپ روغن سانتافه فرا رسیده است!

این فناوری نوآورانه باتری جدید توسط فناوری Unit Cell ما فعال شده و منعکس‌کننده چیزی بوده که از 24M آمده است. ما فراتر از فناوری اصلی خود با مجموعه فناوری انقلابی حرکت می‌کنیم که راه‌حل‌های واقعا متحول‌کننده ای را برای آینده انرژی ارائه می‌دهد.

این یک رویکرد جالب است که می‌تواند منجر به‌بسته‌های باتری کوچک‌تر شود؛ اما در عصری که تعمیر محصولات جدید سخت‌تر و سخت‌تر است، چگونه این سیستم جدید در آزمون زمان مقاومت می‌کند؟ بسته‌های باتری معمولی که از سلول‌ها و ماژول‌های منفرد ساخته شده‌اند، گاهی می‌توانند به‌سادگی با تعویض یک سلول، به‌حداقل رساندن هزینه برای مالک و طولانی‌تر کردن عمر محصول تعمیر شوند – خواه یک EV، یک واحد ذخیره انرژی ثابت در خانه یا چیز دیگر باشد .

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246644/%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%86%DA%AF%D8%A7%D9%84%DB%8C