هشدار پیامکی «نوکیان» برای بررسی وضعیت تایر

راننده می‌تواند با ارسال یک پیامک محتوی شماره پلاک خود، تحلیلی رایگان درباره ت لاستیک‌های خود دریافت کند. همراه این گزارش در صورت لزوم قیمت تایرهای نو در بازار نیز برای راننده ارسال می‌شود. این اسکنرها برای نخستین بار در یک پارکینگ زیرزمینی در هلسینکی و چند نقطه دیگر در فنلاند نصب می‌شوند.
طی سال‌های آتی این خدمت برای کشورهای دیگر نیز عرضه خواهد شد. نوکیان‌تایرز یک شرکت تولیدکننده است که دفتر مرکزی آن در شهر نوکیا (فنلاند) قرار دارد. این شرکت با بیش از هشتاد سال سابقه تولید تایر، سرشناس‌ترین کارخانه تولید تایرهای زمستانی، باری و صنعتی در جهان است. نوکیان‌تایرز در کارخانجات خود، انواع تایر تابستانی، زمستانی و چهارفصل را برای خودروهای سواری تولید می‌کند.
این کارخانه توانایی منحصربه‌فردی در زمینه تولید تایرهای کشاورزی، صنعتی و راهسازی دارد. تایرهای باری کامیون، اتوبوس نوکیان‌تایرز، بی‌اف‌گودریچ و بریجستون در یک کارخانه تولید می‌شوند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بخش لاستیک نوکیان که از آغاز، تنها تولیدکننده محصولات لاستیکی بود، روی تولید لاستیک خودرو متمرکز شد و در سال ۱۹۳۴ تولید لاستیک خودرو را آغاز کرد. لاستیک نوکیان در مسابقات رالی جهانی بارها افتخار آفرید. در سال ۱۹۶۳ بازخورد مثبت رانندگان رالی توجه عمومی را در سطح جهان متوجه نوکیان‌تایرز کرد تا سرانجام در سال ۱۹۶۷ شرکت نوکیا و بخش‌های متنوع تولیدی زیرمجموعه آن، به عنوان یک شرکت ارتباطات مدرن تحت‌عنوان نوکیان‌کورپوریشن یکپارچه شدند. مجوعه‌ای که همچنان در صنایع تایرسازی، مخابرات، جنگلداری، برق و تولید کابل افتخارآفرین بود. فروش خالص کارخانه نوکیان‌تایرز در سال ۲۰۱۵ بالغ‌بر یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو بوده و تعداد کارکنان این شرکت در پایان همان سال به۴۴۰۰ نفر رسید. کارخانه نوکیان‌تایرز برنامه‌های خود را کاملا منطبق با قوانین و مقررات کشور فنلاند و اساسنامه تایید شده‌ اجرا و محصولات کیفی خود را منطبق با بالاترین سطح کیفیت استاندارد اتحادیه اروپا تولید و عرضه می‌کند.

بخوانید:  تخلیه حباب تورم با خروج خودرو از بورس کالا

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244331/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9%DB%8C-%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1

شرکت نوکیان دستگاه‌هایی را در اماکنی مانند ورودی یا خروجی پارکینگ‌ها نصب می‌کند که رفت‌وآمد خودرو در آنجا زیاد است. خودرو از روی اسکنر که شبیه سرعت‌گیر است، رد شده و لیزر دستگاه به طور خودکار روشن می‌شود تا عمق شیارهای تایر و میزان ساییدگی آنها را بسنجد. این دستگاه قابلیت بررسی انواع مختلف تایر را دارد. سپس یک دوربین از شماره پلاک خودرو عکس می‌گیرد.