گارانتی باتری‌ها تا ۲۴ ماه افزایش پیدا می‌کند

باتری یک مبحث فناورانه است. هم اکنون نه فقط تولید بلکه طراحی باتری نیز کاملا بومی شده و توان تامین انواع باتری خودروهای سبک و سنگین در کشور وجود دارد. باتری موتورسیکلت مشابه نوع خودرویی، سرب اسیدی است که امکان تولید آن در کشور وجود دارد.

عمق ساخت داخل باتری خودرو هم اکنون به بیش‌از ۹۵درصد در مجموعه وزارت دفاع رسیده و این عمق ساخت در شرکت‌ها و بخش خصوصی متفاوت است و می‌توانیم ادعا کنیم در زمینه دانش فنی، تامین و تولید مواد اولیه و تولید باتری این عمق بومی‌سازی به معنای کالای ۱۰۰درصد تولید داخل است که این نقطه قوت مجموعه تولید باتری در وزارت دفاع بوده، اما در مجموعه‌های دیگر هم عمق بومی‌سازی بیش‌از ۷۰درصد است.

حدود ۶۵درصد باتری از سرب تشکیل شده است. این ماده به وفور در کشور وجود دارد و بنابراین ماده اولیه تولید در دسترس است، بخش دوم مواد موردنیاز پلی‌پروپیلن (پ پ) است که این هم از محصولات پتروشیمی و موجود در کشور بوده و اجزای جزئی ساخت نیز عمدتا بومی‌سازی شده‌اند. باتری تنها محصولی است که گارانتی (ضمانت‌نامه) حداقل یک‌ساله بدون قید و شرط و قابل‌تعویض دارد و در صدد آنیم این ضمانت‌نامه را به‌زودی به ۱۸ و ۲۴ ماه افزایش دهیم.

همه نمایندگان موظف هستند مطابق با کارت ضمانت‌نامه همراه باتری که تحویل مشتری می‌شود ،در صورت معیوب شدن محصول در آن بازه زمانی باتری را تعویض کنند و باتری نو تحویل دهند مگر در موارد بسیار معدودی که به سامانه برقی خودرو مشکوک شوند یا باتری در اثر ضربه و شکستگی دچار آسیب شده باشد.

بخوانید:  روزنامه دنیای خودرو - شماره 1878

البته در زمینه تعویض باتری پا را فراتر گذاشته‌ایم. با امدادخودرو قرارداد مستقیم داریم و این شرکت موظف است در صورت تماس مشتری- چه مشمول گارانتی (خدمات پس از فروش) باشد یا خیر- و درخواست تغییر باتری کند ، بدون دریافت هزینه باتری را تعویض کرده حتی اگر باتری مشمول ضمانت‌نامه هم نبود، به قیمت کارخانه باتری تحویل مشتری شود.

باتری‌های عرضه‌شده باید مُهر استاندارد داشته باشند، اما در مورد خودروسازان علاوه‌بر استاندارد، الزماتی هم موردنظر خودروسازان است که این مهم ناشی‌از گواهی است که از شرکت مرجع دارند مثل رنو و پژو فرانسه یا شرکت‌های چینی که این موارد به الزامات استاندارد اضافه می‌شود و خودروسازان از طریق نمایندگی‌های مقیم خود در خطوط تولید باتری، محصولات تولیدی را رصد می‌کنند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247893/%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B4-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF