Euroencap برای دکمه های لمسی نمره منفی می دهد

اروپایی ها خودروسازان را مجبور به استفاده از دکمه های فیزیکی نیز می کنند. گسترش صفحه نمایش در خودروهای امروزی رایج شده است. در حالی که بسیاری از این فناوری و سبک جدید استقبال کرده‌اند، بسیاری تجربه لمس دکمه‌های فیزیکی را به لمس صفحه‌نمایش و پیمایش در منوهای آن‌ها ترجیح می‌دهند. طبیعتا استفاده از مانیتور به حدی افزایش یافت که Euro Encap وارد این عرصه شد.

طبق قوانین جدید این سازمان بلژیکی، اگر خودروساز بخواهد حداکثر ستاره های ایمنی را به دست آورد، باید از تعدادی دکمه فیزیکی نیز استفاده کند. قانون جدید این سری از سال 2026 لازم الاجرا خواهد شد و امتیاز ایمنی خودروهایی را که از کنترل های سنتی اجتناب می کنند، کاهش می دهد.

برنامه بازرسی خودروهای جدید اروپا که با نام Euro ENCAP شناخته می‌شود، با هدف اعطای امتیاز ایمنی پایین‌تر به خودروهایی که دارای دستگیره، دکمه یا نشانگر فیزیکی برای چراغ‌های راهنما، چراغ خطر، بوق، برف پاک کن و عملکردهای ارتباطی اضطراری نیستند، است. آخرین گزینه، همچنین به عنوان “ارتباطات الکترونیکی” شناخته می شود، برای چندین سال در اتحادیه اروپا اجباری شده است. با استفاده از این قابلیت، در صورت وقوع حادثه ای مانند تصادف، خودرو به طور خودکار با شماره اورژانس تماس می گیرد.

صداقت یا ایمنی؟

خوشبختانه برخلاف برخی از خودروسازان چینی و تسلا، هنوز هم شرکت هایی هستند که دکمه های فیزیکی را به طور کامل رها نکرده اند. به عنوان مثال، هیوندای از کنترل های فیزیکی بیشتری در محصولات خود استفاده می کند. تویوتا کنترل های فیزیکی را پذیرفته است و اشکودا راهی برای ادغام یکپارچه سیستم های دیجیتال با دکمه های فیزیکی پیدا کرده است.

بخوانید:  با هوندا سیویک جسورانه برانید

مکانیزم این برند آلمانی به این صورت است که سه دکمه چرخشی در وسط کنسول مرکزی قرار داده است که هر کدام مجهز به صفحه نمایش هستند و کاربر می تواند از آن صفحه برای تنظیمات مختلف خودرو استفاده کند.

با توجه به اینکه تقریباً تمام خودروسازان از دکمه‌ها به نمایشگرهای مرکزی تغییر می‌کنند، استفاده بیش از حد از این فناوری به یک مشکل بزرگ برای صنعت و رانندگان تبدیل شده است، زیرا آنها را مجبور می‌کند چشمان خود را از جاده بردارند و در نتیجه خطر ایجاد تصادف را افزایش می‌دهند. در سال 2026 رانندگی خواهید کرد تست‌های جدید Euro ENCAP از سازندگان خودرو می‌خواهد که از کنترل‌های فیزیکی برای تنظیمات ساده و ابتدایی خودرو استفاده کنند تا مدت زمانی که راننده چشمان خود را از جاده دور می‌کند کاهش یابد و ایمنی رانندگی افزایش یابد.

از آنجا، Avery به ایمنی راننده اشاره می کند، همانطور که در صفحه های جدید، برای انجام اقدامات ساده، راننده مجبور می شود از زیربخش های مختلف منوی اصلی عبور کند تا تنظیمات مورد نیاز را پیدا کند. این در حالی است که استفاده از دکمه ها و کنترل های فیزیکی تصویری آشنا برای همگان و همیشه در دسترس کاربر دارد.

وادار کردن یا هدایت کردن به مسیر درست

اگرچه اخبار این سیستم رتبه بندی ایمنی مثبت است، اما نمی توان از این نکته غافل شد که Euro NCAP نمی تواند خودروسازان را مجبور به پیروی از سیستم خود کند. اجرای این تصمیم در قالب قانون رسمی در داخل کشورها به اتحادیه اروپا بستگی دارد.

بخوانید:  ترس باتری سازان کره ای نسبت به از دست رفتن سرمایه گذاری ۲۸ میلیارددلاری

از آنجایی که بیشتر خودروسازان، به ویژه خودروسازان اروپایی، برای ایمنی پنج ستاره تلاش می کنند، خودروسازان کمی حاضر به از دست دادن این امتیاز هستند. واضح است که لیست دکمه های فیزیکی مورد نیاز در هر خودرو تا سال 2026 افزایش خواهد یافت.

تصمیم نهایی خودروسازان احتمالا جالب خواهد بود. چون از این روش ثبت ایمنی در موسسات ایمنی آسیایی و آمریکایی خبری نیست; این تفاوت می تواند منجر به تولید دو نسخه کابین برای خودروهایی شود که در دو بازار مختلف به فروش می رسند. البته انجام این کار برای تجارت هیچ شرکتی ایده آل یا معقول نیست. بنابراین، انتظار می رود مردم سایر قاره ها نیز از پیشرفت های انجام شده در Euroencap بهره مند شوند.

ایده هایی که مدهای دائمی خواهند بود

الیور زیپس، مدیرعامل برند آلمانی BMW در جریان نمایشگاه CES 2023 و در مصاحبه با مجله اروپایی “Automotive News” گفت که مطمئن است استفاده از صفحه نمایش های بزرگ در نهایت در یکی دو دهه آینده غیرقانونی خواهد بود. . . 10 سال دیگر خبری از آن نخواهد بود و قانون نیز اجازه استفاده از آن را نمی دهد. «به نظر من این اشتباه است که یک راننده برای استفاده از امکانات ماشین خود به پایین نگاه کند.» البته هنوز راه زیادی در پیش است. پیش از اینکه پیشنهاد اجباری Euroencap در اتحادیه اروپا به قانون تبدیل شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248500/%DB%8C%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D9%BE-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%85%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D9%81%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D8%AF