آموزش تصویری رانندگی ماشین

وقتی میخواهید ماشین را راه بیاندازید، اگر کلاچ را خیلی سریع رها کنید ماشین میایستد. پدال کلاچ را به آرامی رها کنید و حواستان باشد سرعت موتور کاهش نیابد. از ویژگیهای مهم چانگان CS35 میتوان به کیفیت بالای قطعات مصرفی و مصرف سوخت پایین این خودرو اشاره کرد. قیمت جک S5 اتوماتیک در بازار آزاد حدود 650 میلیون تومان است و از فروش بالایی در مدلهای کارکرده برخوردار است. هایما S5 دومین کراساوور شهری است که ایران خودرو با همکاری شرکت چینی هایما بهصورت مشارکتی، به بازار داخلی عرضه میکند. هایما S7 توربو از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجم 1795 سیسی بهره میبرد که این موتور قادر به تولید 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. اگر از صدای موتور متوجه کاهش سرعت آن شدید، کلاچ را نگه دارید یا به آرامی به سمت پایین فشار بدهید. امروزه خودروهای کراساوور طرفداران فراوانی در بین مردم ایران پیدا کردهاند و همین امر باعث شده تا اکثر خودروسازان حاضر در بازار داخلی، سعی در ارائه یک یا چند خودرو کراساوور و شاسیبلند به بازار کشور داشته باشند؛ هرچند که این علاقه به خودروهای کراساوور تنها مختص ایران نیست و طبق آمارها مردم آمریکا، کانادا، چین و امارات بیشترین متقاضی خودروهای کراساوور و شاسی بلند در دنیا هستند.

چرا شاسی بلند چینی محبوب شد؟ بی وای دی S6 نخستین بار در سال 2010 در نمایشگاه خودرو گوانجو چین رونمایی شد. تیگو 7 در سال 1396 با قیمت رقابتی 140 میلیون تومان وارد بازار خودرو کشور شد و به دلیل طراحی ظاهری خوب مورد توجه خریداران قرار گرفت. چری تیگو 5 سومین شاسیبلند جمعوجور شهری از سبد محصولات شرکت مدیران خودرو است که چند سالی است وارد بازار کشورمان شدهاست. جالب است بدانید اکثر قطعات مصرفی تیگو 7 ساخت شرکتهایی مثل بوش آلمان، والئو فرانسه، دلکو آمریکا و شرکت اتریشی ZOMAX است که نشان از کیفیت بالای این خودرو دارد. به دلیل وجود امکانات رفاهی فراوان و کیفیت مناسب قطعات قیمت هایما S7 توربو در حدود 670 میلیون تومان در بازار آزاد است. کیفیت بالا و عرضه محدود این خودرو، باعث شده تا قیمت هاوال H2 در بازار حدودا 670 میلیون تومان باشد. این شاسی بلند چینی در بازار به کیفیت قابلقبول و استهلاک کم شهرت دارد. یکی دیگر از کراساوورهای با کیفیت چینی که با طراحی قابل قبول، چند سالی است شاهد حضور آن در بازار داخلی هستیم هاوال اچ 2 نام دارد. چانگان CS35 یکی از شاسی بلندهای چینی پرطرفدار بازار کشورمان است که یکی از محبوبترین ماشینهای چینی بازار داخلی محسوب میشود.

بخوانید:  خرید اقساطی ام‌ وی ام جدیدترین شرایط اقساط MVM اتوخسروانی | bedrive

هایما S5 در بازار کشورمان به دلیل عدم عرضه گسترده توسط ایران خودرو، نوسانات قیمتی زیادی دارد. سرعت بیش از حد موتور وقتی که پدال کلاچ در حالت میانه قرار دارد باعث پوسیدگی زود هنگام قطعات کلاچ میشود که میتواند به ماشین و سیستم انتقال آن آسیب بزند. ام وی ام X22 یکی دیگر از محصولات شرکت چری است که در بعضی از کشورها با نام تیگو2 نیز شناخته میشود. نسل سوم تیگو 3 که به ام وی ام X33 اسپرت مشهور است با ظاهری مدرنتر و سقف زیبای دورنگ، این روزها با قیمت حدودی 450 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد. قیمت جک S3 این روزها نسبت به رقبا مناسبتر است. جک S3 یکی از شاسی بلندهای چینی شرکت کرمان موتور است که برای رقابت در بازار کراساوورهای شهری به بازار عرضه میشود. جک S5 اتوماتیک توسط گروه خودروسازی کرمانموتور و با همکاری برند چینی جک حدود 9 سالی است که در ایران مونتاژ میشود. همین استقبال عمومی باعث شده تا هر سه نسل این خودرو در ایران مونتاژ شود. این فرایند ممکن است در ابتدا کمی دشوار باشد چون کار با سه پدال و دنده و بصورت همزمان نیاز به تمرکز و تمرین زیاد دارد. لیفان X60 دارای پیشرانه ۴ سیلندر 1.8 لیتری است که توان تولید 126 اسب بخار قدرت و 168 نیوتنمتر گشتاور را دارد.

چانگان CS35 در بخش فنی به یک پیشرانه 1.6 لیتری مجهز است که از توان خروجی 123 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتنمتر بهره میبرد. برای اینکه ماشین شروع به حرکت کند، پایتان را از روی کلاچ بردارید. در ادامه برخی از پرفروشترین و محبوبترین شاسی بلندهای چینی موجود در بازار کشور را مورد نقد و بررسی قرار دادهایم. نسل دوم این شاسیبلند چینی که با ظاهری بهتر و رفع مشکلات نسل اول در بازار ایران حضور یافت، توانست بازار شاسیبلندهای زیر 60 میلیون تومان آن زمان را در دست بگیرد. این کار را تا زمانی ادامه دهید که سرعت موتور (دور در دقیقه) کم بشود و وقتی سرعت کم شد، پدال گاز را فشار بدهید. همینطور که کلاچ را به آرامی آزاد میکنید، خیلی آرام فشار روی پدال گاز را بیشتر سایت بی درایو کنید. در حین یادگیری فقط روی کلاچ و گاز تمرکز نکنید و هر وقت لازم بود ترمز بگیرید. مصرف سوخت ترکیبی این شاسیبلند چینی 8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

بخوانید:  قیمت جک, خودرو صفر وکارکرده به روز در خرید و فروش کاراپ | bedrive