استفاده از هیدرازین هیدرات چیست؟

هیدرازین هیدرات (HH) یک مایع بی رنگ، دودی و روغنی با بوی آمونیاک است.

HH به عنوان یک عامل کاهش دهنده، یک جاذب اکسیژن در تصفیه آب دیگ بخار، و به عنوان یک منبع پزشکی استفاده می شود – هیدرالازین یک داروی ضد لوله است، و همچنین برای مواد شیمیایی کشاورزی و سایر مشتقات هیدرازین.

هیدرازین اولین بار در طول جنگ جهانی دوم به عنوان سوخت موشک برای Messerschmitt Me 163B (اولین هواپیمای جنگنده موشکی) استفاده شد.

تحت نام رمز B-Stoff (هیدرات هیدرات).

هیدرازین هیدرات به عنوان ماده اولیه برای فوم پلاستیک و هیدرازین 28 درصد در تصفیه آب و pH استفاده می شود.

هیدرازین هیدرات:

نام انگلیسی هیدرازین هیدرات
فرمول مولکولی N2H4، H2N-NH2، H2NNH2 یا H4N2
شماره CAS 302-01-2
وزن مولکولی گرم 32.046 گرم در مول
تراکم 1.01 گرم در میلی لیتر
حلالیت در آب حلالیت در حلال های آلی قطبی
نقطه ذوب 2 درجه سانتیگراد (275K)
نقطه جوش 114 درجه سانتی گراد (387 کلوین)
ویسکوزیته 0.32 cP در 20 درجه سانتی گراد
⭐قیمت هیدرازین هیدران مصنوعی برقراری ارتباط

شرایط کنترل هیدرازین هیدرات:

هیدرازین و مشتقات آن در ساخت مواد موثره برای داروهای ضد سرطان، ضد افسردگی، داروهای ضد قارچ، دیورتیک ها، داروهای ضد اضطراب، داروهای ضد آریتمی، داروهای ضد حساسیت، داروهای ضد بیماری پارکینسون، داروهای ضد خونریزی، داروهای ضد سل و داروهای ضد ویروسی. و ضد میگرن

از مشتقات هیدرازین می توان در فرآیندهای پلیمریزاسیون رادیکال های آزاد استفاده کرد. همچنین

آزو که عمدتا از هیدرات هیدرازین به دست می آید، در واکنش های پلیمریزاسیون برای شروع یا خاتمه فرآیند پلیمریزاسیون یا کاهش محتوای مونومر باقی مانده استفاده می شود. هیدرات‌ها، هیدرات‌ها و هیدرازیدها را می‌توان به عنوان عامل اتصال عرضی برای پلی‌اورتان و لاستیک استفاده کرد. همچنین هیدرازین و نمک های آن به عنوان کاهنده های قوی می توانند به عنوان محافظ اکسیژن در آب دیگ بخار و آب شیرین استفاده شوند.

بخوانید:  کیفیت ، حلقۀ مفقوده صنعت خودرو کشور

رفتار هیدرازین هیدرات

هیدرازین هیدرات را می توان به عنوان یک محلول ساده یا به شکل کاتالیزوری استفاده کرد.

در عمل نشان داده شده است که هیدرازین هیدرات را می توان در فرآیند تصفیه طلای هیدراتاسیون سلطنتی استفاده کرد.

در اکثر کاربردها، هیدرازین به عنوان هیدرات هیدرازین در ترکیب با آب تولید می شود.

هیدرازین بدون آب که به عنوان سوخت موشک استفاده می شود، یک ترکیب معدنی مهم است و از آبگیری هیدرات هیدرازین به دست می آید.

بازار هیدرازین بی آب در اتحادیه اروپا در مقایسه با بازار هیدرازین بی آب بسیار کوچک است.

در سال‌های گذشته که تقاضای هیدراتین در بازار جهانی بین 80 تا 90 هزار تن در سال برآورد می‌شد، انتظار می‌رفت که تقاضا به طور پیوسته رشد کند، در حالی که تقاضا در کشورهای توسعه‌یافته کاهش یابد، اما تقاضا در کشورهای در حال توسعه افزایش یابد. به ویژه در کشورهای آسیایی به سرعت در حال توسعه است.

اداره بهداشت و ایمنی انگلستان همچنین استفاده از هیدرازین هیدرازین را به عنوان یک اسکرابر اکسیژن در تامین آب دیگ بخار تایید می کند.

استفاده مشابه:

هیدرازین هیدرات به عنوان فلز به جای هیدروکسید سدیم استفاده شد.

هیدرازین هیدرات یک ماده تجدیدپذیر است که به عنوان دارو، آفت کش، عامل رنگی، عامل دمنده و توسعه دهنده عکاسی استفاده می شود.

سایت های تولید هیدرازین هیدرات غیر اتحادیه اروپا در ژاپن واقع شده اند.

طرز تهیه هیدرازین هیدرات

تبخیر محلول های هیدرات هیدرازین

· فرآیند حذف ناخالصی های هیدرازین هیدرات

· فرآیند تهیه هیدرات هیدرازین

· فرآیند تصفیه محلول های آبی هیدرازین

بخوانید:  انرژی تجدیدپذیر شرط کاهش آلودگی هوا با خودرو برقی است

فرآیند تهیه محلول های غلیظ هیدرازین هیدرات

چگونه از شر هیدرازین خلاص شوید؟

دفع (طبق مشخصات دفع زباله IRPTC) هیدرازین را می توان با رقیق کردن با آب برای تولید محلولی حداقل 40 درصد و سپس خنثی کردن با اسید سولفوریک رقیق آزاد کرد. محلول به دست آمده را می توان با مقدار زیادی آب به فاضلاب تخلیه کرد.

استفاده از هیدراتین چیست؟

هیدرات هیدرات (HH) یک مایع بی رنگ، دودی و روغنی با بوی آمونیاک است. HH به عنوان یک عامل کاهش دهنده، یک جاذب اکسیژن در تصفیه آب دیگ بخار، و به عنوان یک منبع پزشکی استفاده می شود – هیدرالازین یک داروی ضد لوله است، و همچنین برای مواد شیمیایی کشاورزی و سایر مشتقات هیدرازین.

اثرات هیدرازین بر بدن شما چیست؟

قرار گرفتن در معرض هیدرازین می تواند باعث تحریک پوست/درماتیت تماسی و سوزش، سوزش چشم و بینی/گلو، تهوع/استفراغ، تنگی نفس، ادم ریوی، سردرد، سرگیجه، افسردگی سیستم عصبی مرکزی، بی حالی، کوری موقت، تشنج و غش شود.

آیا هیدرازین سرطان زا است؟

بر اساس یافته های علمی، هیدرازین ها حتی پس از مصرف دوزهای غیر سمی مادام العمر بسیار سرطان زا هستند. بنابراین، طبقه بندی هیدرازین به عنوان یک سرطان زا باید دوباره ارزیابی شود.

چرا هیدرازین ناپایدار است؟

هیدرازین یک مایع بسیار سمی و خطرناک ناپایدار است که بوی کمی شبیه آمونیاک دارد، شاید به این دلیل که از دو مولکول آمونیاک ساخته شده است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248644/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D8%AA