باتری صبا بهتره یا سپاهان؟ بررسی ۲ برند پرطرفدار

باتری صبا بهتره یا سپاهان؟ بررسی ۲ برند پرطرفدار

باتری صبا بهتره یا سپاهان؟ این سوال دغدغه بسیاری از افراد هنگام خرید باتری برای خودرو است. برای پاسخ به این سوال باید این دو برند محبوب باتری خودرو را باهم مقایسه کنید. صبا باتری و سپاهان باتری از شرکت‌های معروف در زمینه تولید انواع باتری ماشین هستند که رقابت تنگاتنگی نیز با هم دارند. این دو شرکت باتری‌سازی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ برای ساخت باتری مناسب انواع خودروها استفاده می‌کنند. برای انتخاب بین باتری صبا و سپاهان باید ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها را بدانید. ازاین‌رو، در ادامه به مقایسه دو باتری محبوب سپاهان و صبا پرداخته‌ایم.

مقایسه فناوری‌های مورد استفاده برای ساخت باتری صبا با باتری سپاهان

برای پاسخ به پرسش «باتری صبا بهتر است یا سپاهان» باید محصولات این دو برند را از نظر فناوری ساخت مقایسه کنیم. سپاهان یکی از معروف‌ترین شرکت‌های عرضه‌کننده باتری‌های اسیدی و اتمی است. باتری‌های سرب/کلسیم نسل جدید سپاهان با تکنولوژی پانچ طراحی، تولید و عرضه می‌شوند. با استفاده از این تکنولوژی، مقاومت و طول عمر باتری به‌شدت افزایش پیدا خواهد کرد. سپاهان باتری با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و متخصص، برخورداری از مدرن‌ترین تجهیزات تولید باتری ماشین مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته به‌عنوان یکی از منابع اصلی تامین باتری ماشین در ایران باشد.

صبا باتری یکی دیگر از شرکت‌های شناخته‌شده در زمینه طراحی و ساخت باتری اتمی ماشین محسوب می‌شود. کیفیت خوب مواد اولیه و بهره‌گیری از روش‌های نوین در ساخت باتری‌های صبا، محصولات این برند را محبوب کرده است. کارخانه‌های باتری‌سازی صبا و سپاهان رقابت تنگاتنگی در استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز دارند و نمی‌توان تفاوت ویژه‌ای در تکنولوژی‌های‌ آن‌ها بیان کرد.

بخوانید:  شرایط فروش فوق العاده کوییک R تیپ S (آبان 1402)

باتری صبا بهتره یا سپاهان؟ بررسی ۲ برند پرطرفدار

طول عمر باتری؛ مقایسه عمر مفید باتری‌های سپاهان و صبا

طول عمر متوسط انواع باتری‌های سپاهان و باتری صبا حدود ۲ تا ۴ سال است. طول عمر باتری‌ها در شرایط آب‌وهوایی مختلف ممکن است متغیر باشد. باتری‌های خودرو برند صبا باتری، برای مدت زمان 12 تا 24 ماه بدون مشکل کار خواهند کرد.

ازسوی‌دیگر، باتری‌های efb برند سپاهان نسبت به باتری‌های معمولی تا ۲.۵ برابر طول عمر بیشتری دارند. بعد از efb، باتری پریمیوم سپاهان با ۱.۵ برابر عمر نسبت به باتری‌های معمولی بیشترین طول عمر را دارد. البته تولید این دو برند سپاهان فعلا متوقف شده است. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید، باتری‌های تروپیکال سپاهان پیشنهاد می‌شوند. این باتری به‌دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌روز در برابر دمای بالا مقاوم هستند و دوام و عمر طولانی‌تری دارند.

بررسی قیمت باتری سپاهان و باتری صبا؛ یکی از فاکتورهای مهم برای مقایسه

بررسی و اطلاع از قیمت محصولات به ما در تصمیم‌گیری برای اینکه باتری صبا بهتره یا سپاهان کمک چشمگیری می‌کند. یکی از ویژگی‌های محصولات صبا باتری، قیمت مناسب آن‌ها نسبت به محصولات مشابه در بازار است. به‌طورکلی می‌توان گفت قیمت باتری صبا در مقایسه با باتری سپاهان کمتر خواهد بود. البته قیمت باتری صبا و قیمت باتری سپاهان و همچنین سایر برندهای موجود در بازار براساس میزان ظرفیت آن‌ها متفاوت است.

بررسی ظرفیت آمپر باتری های صبا باتری و سپاهان

باتری‌های کارخانه باتری‌سازی صبا با ظرفیت‌های مختلفی از جمله ۵۰ آمپر، ۵۵ آمپر، ۶۰ آمپر، ۶۵ آمپر و سایر ظرفیت‌ها در بازار عرضه می‌شوند. ظرفیت مورد نیاز باتری‌ها برای خودروهای مختلف به‌منظور تامین انرژی برای استارت و نیازهای برقی ماشین باهم متفاوت است.

بخوانید:  صادرات حدود سه برابری قطعات گروه صنعتی ایران خودرو

ازسوی‌دیگر، کارخانه سپاهان باتری با استفاده از تجهیزات پیشرفته، مواد اولیه مرغوب و کارشناسان متخصص در صنعت باتری خودرو، قادر به طراحی و تولید انواع باتری‌ با بالاترین کیفیت، براساس استانداردهای جهانی و در آمپراژهای ۳۵ تا ۲۲۰ آمپر است.

مقایسه مدت زمان گارانتی تعویض محصولات سپاهان باتری با صبا باتری

گارانتی طولانی‌مدت محصولات باتری سپاهان یکی از ویژگی‌های این برند محسوب می‌شود. انواع باتری‌های سپاهان برای خودروهای سبک و سنگین و با آمپرهای مختلف، بین ۹ تا ۲۴ ماه گارانتی دارند. درصورتی‌که، صبا باتری نیز همه این خدمات گارانتی سپاهان را به‌مدت ۶ تا ۱۲ ماه روی همه باتری‌های خود ارائه می‌دهد.

همچنین سپاهان باتری گارانتی تعویض باتری را نیز برای مشتریان در نظر گرفته است. گارانتی سپاهان باتری شامل موارد زیر نمی‌شوند:

  • آسیب‌دیدگی در قطب‌های مثبت و منفی به هر علت
  • دشارژ شدن باتری بر اثر انبار شدن یا استفاده نشدن خودرو
  • شکستگی در بدنه باتری به هردلیلی
  • متناسب نبودن باتری با ظرفیت و ابعاد خودرو

برای استفاده از گارانتی محصولات باتری سپاهان باید شماره تلفن و مشخصاتی که با آن ثبت گارانتی کرده‌اید را به‌خاطر داشته باشید.

باتری صبا بهتره یا سپاهان؟ بررسی ۲ برند پرطرفدار

خرید باتری‌های خودرو سپاهان و صبا از فروشگاه معتبر باتری آنتایم

بررسی دو برند برجسته در صنعت باتری‌سازی خودرو برای پاسخ به پرسش «باتری صبا بهتره یا سپاهان»، نشان‌دهنده‌ این است که هرکدام از این دو برند ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارند. سپاهان با استفاده از تکنولوژی پانچ در ساخت باتری‌ها، مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به باتری‌های متداول بازار دارد. درحالی‌که، باتری صبا با قیمت‌های مناسب‌تر خود جایگاه ویژه‌ای در بازار پیدا کرده است.

بخوانید:  طرح فروش اقساطی پیکاپ کی ام سی T8

هر دو برند در مواردی نظیر طول عمر باتری یا ظرفیت آمپر، رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. از نظر گارانتی، برند سپاهان، مدت زمان گارانتی طولانی‌تری نسبت به صبا ارائه می‌دهد. در نهایت، انتخاب باتری مناسب بستگی به نیازها و بودجه دارد. به‌طورکلی، هر دو برند قابلیت‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند و انتخاب هر یک از آن‌ها ممکن است برای هر فرد یا شرایط خاص مورد نظر، مناسب باشد.

برای خرید انواع باتری‌ها باید از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برای مثال، برخی از باتری‌ها برای مدت زمان طولانی انبار می‌شوند و عمر آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. باتری آنتایم یکی از فروشگاه‌های معتبر آنلاین است که باتری‌ها باکیفیت را با قیمت مناسب در بازار عرضه می‌کند. برای مشاهده و خرید انواع باتری‌ها وارد وبسایت باتری آنتایم (batteryontime.com)‌ شوید.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246475/%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B5%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DB%B2-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%B1