محصولات ام وی ام شاسی بلند نمایندگی مدیران خودرو 350 | bedrive

قدیم‌ترها که هدفِ بیشتر خریداران گشت‌وگذار در طبیعت و عبور از مسیرهای صعب‌العبور بود، این خودروها بر روی یک شاسی نردبانی جداگانه شکل می‌گرفتند، اما حالا به جهت کم‌کردن وزن و کاهش هزینه‌ها، بر روی پلاتفرم خودروهای سواری قد علم می‌کنند. همچنین دیفرانسیل عقب دایون Y5 دارای قفل دیفرانسیل است که با قفل کردن دیفرانسیل عقب و اجازه ندادن به چرخ‌های عقب برای چرخش مستقل از یکدیگر برای شرایط خارج جاده و خارج کردن خودرو از چاله یا موارد مشابه بسیار کاربردی است. اولین مشخصه دایون Y5 داشتن پلتفرم مستقل است که آن را به یک شاسی بلند واقعی و نه یک کراس‌اور تبدیل می‌کند. تجهیزات ایمنی کابین هن تنگ X7 شامل 6 ایربگ، دو ایربگ سرنشینان جلو، دو ایربگ پرده‌ای و دو ایربگ جانبی است. امکانات ایمنی کابین ریگان Coupa شامل 6 ایربگ، دو عدد برای سرنشینان جلو، دو عدد ایربگ پرده‌ای و دو عدد ایربگ جانبی است.

  • بهتر است بدانید که موتورهای 1.6 و 1.8 لیتری آن نیز فقط با گیربکس‌های دستی همراه می‌شوند.
  • ملاک انتخاب این خودروها تجربه شخصی نگارنده بوده است و البته برای جلوگیری از زیاده‌گویی، بعضی مدل‌ها نادیده گرفته شده‌اند.
  • این اتومبیل کوچک یکی از بهترین ماشین‌های شاسی‌بلند در سطح استانداردهای بین‌المللی است.
  • هرچند که باید گفت که قیمت خودرو در کشور ما معیار ثابتی نیست و هر روز این امکان وجود دارد که قیمت‌ها بالاتر بروند.

تیگو 8 پرو با پلتفرم T1X طراحی شده است؛ پلتفرمی که مهندسان سابق BMW، GM و Ford روی آن کارکرده‌اند. پیشرانه ام وی ام تیگو 8 پرو یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور است که در کنار یک گیربکس اتوماتیک CVT این خودرو را در زمان 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. تیگو 7 از سال 96 در بازار ایران، و تنها در تریم اکسلنت آن عرضه شد، اما در سال 97 تریم IE آن نیز ارائه شد.

بخوانید:  خرید و فروش و قیمت آلفارومئو امروز | bedrive

در تصادفات رانندگی کدام نوع بهتر عمل می‌کند؟

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، محبوبیت این نمونه‌ها بیشتر از پیش شد و خودروسازان تصمیم به مدرن کردن این کلاس بدنه از خودرو گرفتند. تیپ اسکای‌پک نیسان جوک، از موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که توانایی تولید 117 اسب‌بخار قدرت و 158 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک CVT-XTRONIC به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. نمونه اسپرت این شاسی‌بلند ژاپنی، به یک موتور 1618 سی‌سی توربوشارژ مجهز شده است که توانایی تولید 190 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و شتاب آن، حدود 8.5 ثانیه است. ماشین شاسی بلند میتسوبیشی اوتلندر زمانی‌که وارد ایران شد، قصد داشت بازار شاسی‌بلندهای سایز بزرگ را در بازار داخلی تصرف کند؛ اما به دلیل ظاهر نه‌چندان جذاب، کیفیت پایین مونتاژ و ضعف در موتور و شتاب خودرو، نتوانست به این هدف برسد. این خودرو در نمای جلویی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و حتی در نسخه 2018 نیز که فیس‌لیفت داشت، نظر مشتریان برای خرید میتسوبیشی اوتلندر آن‌چنان جلب نشد و بازار خود را به کره‌ای‌های جذاب باخت.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

این محصول با مجله خبری خودرو بی درایو ۱٫۵ لیتری توربوشارژ، ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت تیگو ۷ حدود ۱۱ ثانیه و میانگین مصرف سوختش ۷ لیتر در صد کیلومتر است. میتسوبیشی ASX مدل 2018، از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2 لیتر بهره می‌برد که با توجه به وزن 1360 کیلوگرمی و ابعاد کوچک خودرو، کافی به نظر می‌رسد. این پیشرانه برای میتسوبیشی ASX جدید، 148 اسب‌بخار قدرت و 197 نیوتن‌متر گشتاور را فراهم می‌کند. گیربکس میتسوبیشی ASX از نوع CVT هفت‌سرعته است و مصرف سوخت ترکیبی این شاسی‌بلند جمع‌وجور نیز، حدود 8.5 لیتر در صد کیلومتر است.

بخوانید:  ام وی ام، لیست انواع خودروهای ام وی ام خودرو | bedrive

علاوه‌براین، مواردی هم‌چون قابلیت اطمینان بالا، پیشرانه‌های پرتوان یا برخورداری از قابلیت چهارچرخ فعال، دلایل دیگری هستند که اغلب مردم جهان، شاسی‌بلند را به سایر کلاس‌های خودرویی ترجیح می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش‌ازپیش با انواع این ماشین در بازار خودرو آشنا شوید. هاوال M4 را می توانیم به عنوان یک مینی شاسی بلند نیز معرفی کنیم، هرچند که تولید این خودرو محبوب از سال 1395 متوقف شد. هاوال با اینکه برند کمتر شناخته شده تری است اما محصولات با کیفیت و محبوبی را به بازار ایران عرضه کرده است.

http://besturnblog.ir