چرا باید صنعت خودرو برقی شود؟

برقی شدن صنعت خودرو یکی از روندهای پیشرو و مهم در جهان است که به منظور کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و افزایش راندمان ایجاد شده است. این روند شامل استفاده از موتورهای الکتریکی، باتری های قابل شارژ و توسعه زیرساخت های مرتبط با وسایل نقلیه الکتریکی است. برق رسانی به صنعت خودرو مزایای بی شماری دارد.

کاهش آلودگی اولین فایده برق است. خودروهای برقی با تولید آلاینده صفر و به منظور حفظ محیط زیست به کاهش آلودگی هوا کمک می کنند.
شما مثبت اندیشی دارید

صرفه جویی در مصرف سوخت یکی از مهمترین مزیت های توسعه خودروهای برقی به ویژه برای کشوری مانند ایران است که مصرف سوخت آن چندین برابر سایر کشورها است. وسایل نقلیه الکتریکی باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه های مربوط به سوخت گیری می شود.

موضوع ایمنی بالای این خودروها از دیگر مواردی است که بر آن تاکید فراوانی شده است چرا که برخی خودروهای برقی با استفاده از فناوری های ایمنی پیشرفته مانند سیستم های ترمز خودکار و کنترل پایداری ایمنی را افزایش می دهند.

در سال های اخیر بسیاری بر افزایش قیمت باتری و کاهش برد این خودروها تاکید کرده اند. در همین حال، باتری های لیتیومی جدید قیمت ارزان تر و برد بیشتری دارند. توسعه باتری‌های لیتیوم یونی با ظرفیت بالا و عمر طولانی، عملکرد و قابلیت رانندگی بهتری را برای خودروهای الکتریکی فراهم می‌کند.

علاوه بر این، شبکه شارژ این خودروها به سرعت در حال گسترش است. گسترش شبکه های شارژ عمومی و خصوصی برای افزایش امکانات شارژ خودروهای الکتریکی بسیار مهم است. توسعه این خودروها در نهایت راه را برای خودروهای خودتان هموار می کند. برخی از خودروسازان تلاش خود را صرف توسعه خودروهای الکتریکی خودران می کنند که ایمنی و راحتی رانندگی را افزایش می دهند.

بخوانید:  مدیر عامل گروه بهمن: تکریم مشتری اولویت اصلی ما در بهمن است

حل مشکلات مربوط به یافتن مبانی برای گسترش استفاده از خودروهای برقی یکی از چالش های اصلی در این زمینه است. توسعه باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر و زمان شارژ کوتاه‌تر یک چالش مهم در صنعت برق‌سازی خودرو است. به منظور حمایت از گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی، نیاز به ایجاد شبکه های شارژ پویا و پیشرفته وجود دارد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248465/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF