به رنو 5 E-Tech تمام برقی سلام کنید

طراحی مکعبی، سپرهای پلاستیکی مشکی، کابین ساده، چهره خندان و جوان پسند و توانایی ارتقاء بخش فنی در کنار هم، خاطرات ما را از دهه 1970 یعنی به طور دقیق 1972 زنده می کند. در سالی که رنو 5 با طراحی زیبا و جذاب خود وارد بازار شد و توانست نظر بسیاری از جمله خانم ها را به خود جلب کند و در نهایت با قابلیت ارتقاء قسمت فنی به سرعت مورد توجه ورزش دوستان قرار گرفت.

اگرچه این خودرو در ابتدای تولید با مشکلات فنی از جمله واشر سرسیلندر مواجه بود، اما طی 12 سال و در نسل دوم این مشکل فنی برطرف شد و این خودرو تا پایان سال بر روی خط تولید رنو باقی ماند. 1996. حالا پس از 28 سال غیبت، این شرکت فاش کرد خودروساز فرانسوی سرانجام نسل جدید رنو 5 را در 25 فوریه امسال معرفی کرد.

طراحی جدید با تم کلاسیک

در سال 1972 که رنو 5 طراحی شد، طراحان این شرکت فرانسوی سعی کردند از طریق شکل هندسی مکعبی آن، شخصیتی منحصر به فرد به این هاچ بک ببخشند. در واقع استفاده از شکل جعبه ای و مکعبی جزئی از شخصیت این هاچ بک محسوب می شد و نحوه شناسایی آن با طراحی ساده و جذاب بود.

گیل ویدال، طراح نسل جدید رنو 5 در مورد این خودرو می گوید: رنو 5 E-Tech بر اساس رنو 5 کلاسیک ساخته شده است که عناصر طراحی آن کاملاً با DNA رنو مطابقت دارد و با استفاده از عناصر طراحی دهه 1970، ما توانستیم روح رنو 5 را تجسم دهیم.» بیایید رنو 5 E-Tech را زنده نگه داریم. این سبک طراحی جعبه ای به ما کمک کرد تا دوباره طرفداران رنو 5 را شگفت زده کنیم. در واقع ما توانستیم سبکی کلاسیک اما مدرن به رنو 5 بدهیم. E-Tech با استفاده از طرح قدیمی.

صحبت های ویدال به خوبی در طراحی رنو 5 E-Tech منعکس شده است. این خودرو در ابعاد نیز رشدی را تجربه کرد.

بخوانید:  آغاز همکاری مشترک پارس خودرو و زامیاد برای تولید قطعات پرس

به رنو 5 E-Tech تمام برقی سلام کنید

هاچ بک تمام برقی رنو از نظر طول، فاصله و عرض افزایش یافته است و بدنه محکم تری نسبت به نسل اول خود نشان می دهد. با نگاهی به مشخصات رنو 5 ای تک، طراحی جعبه ساده و جذابی را مشاهده می کنیم. دماغه نسبتا بلند و زاویه نسبتاً بزرگ قسمت عقب خودرو در نسل جدید یا E-Tech حفظ شده است که نشان دهنده وفاداری نسل سوم این خودرو به نسل اول و دوم خود است. استفاده از خطوط تیز که شکلی مربعی به گلگیرهای جلو و عقب با سطوح صاف می بخشد و استفاده از رینگ های 18 اینچی برای نسل جدید، شخصیتی بصیرتی، جذاب و در عین حال اسپرت به این هاچ بک جسور فرانسوی بخشیده است. در نمای جلو همچنان با چهره خندان و بسیار جذاب رنو 5 مواجه هستیم که در این نسل شکل مدرن تری به خود گرفته است.

به عبارت دیگر، طراحی رترو رنو 5 ای-تک ما را با یک رنو 5 مدرن مواجه می کند، اما همچنان همان عناصر ساده و جذاب رنو 5 کلاسیک را دارد. یکی از نکات بسیار مهم در طراحی رنو 5 سادگی در اوج آن است چرا که جیل ویدال توانسته از این سبک در طراحی این هاچ بک استفاده کند.

چراغ های مربعی نسل اول و دوم با ابعاد بزرگتر و البته با ایجاد انحنای زیرین در جلوی خودرو قرار گرفته و چهره زیبا و خندان نسل اول این خودرو را با رنو جدید حفظ کرده است. لوگو و چراغ های LED چهار گوش. کاپوت رویه تخت و لبه بیرون زده سپر جلو به بدنه این هاچ بک شخصیتی اسپرت بخشیده است.

در نمای عقب همچنان شاهد استفاده از چراغ های عمودی هستیم که ما را به یاد نسل اول و دوم این خودرو می اندازد; با این تفاوت که ابعاد و اندازه آن افزایش یافته است تا رنو 5 E-Tech با گرافیک LED در داخل زیبایی جذابی را به ارمغان بیاورد و خط مشکی پیانو بین چراغ ها و درب محفظه چمدان سطوح صاف را تشکیل می دهد.

بخوانید:  اعلام قیمت قطعی نیسان سانی 2023

استفاده از رنگ مشکی پیانویی برای سقف با نوار قرمز دور آن، پوشش های پلاستیکی مشکی (تریم مشکی) در گلگیرهای جلو و عقب و لبه و پدال های مشکی پیانویی با نوارهای قرمز هماهنگی و کنتراست بسیار خوبی را ایجاد کرده است. نشان شماره 5 روی کاپوت این خودرو نیز نشان دهنده نسل جدید رنو 5 و اصالت آن است.

به رنو 5 E-Tech تمام برقی سلام کنید

به رنو 5 E-Tech تمام برقی سلام کنید

کابین مدرن اما همچنان ساده و جذاب است

وقتی درهای رنو 5 ای تک را باز می کنید، همان طراحی ساده و ساده رنو 5 را می بینیم. داشبورد بسیار ساده طراحی شده است. البته استفاده از صفحه نمایش و طراحی دکمه های پیانو فضایی کاملا مدرن را در کابین این خودرو ایجاد کرده است. داشبورد مسطح متوسط ​​و بلند بسیار ساده و ساده است.

از سوی دیگر، پنجره های مستطیلی افقی، طراحی داخلی را بسیار جذاب جلوه می دهد. اما طراحان رنو سعی کردند با دو صفحه نمایش افقی 10 اینچی، یکی برای گروه و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی و دکمه های پیانو، فضای داخلی را به روز کنند.

طراحی صندلی اسپرت و فرمان D-cut به راننده تجربه رانندگی اسپرت و هیجان انگیزی می دهد. نورپردازی داخلی همراه با تودوزی زرد، صندلی های دو رنگ و موکت ها، فضای داخلی رنو 5 E-Tech را بسیار جالب کرده است.

قلبی که بدون بنزین می تپد!

رنو 5 ای تک کاملا برقی است و تنها یک موتور الکتریکی در محور جلو دارد. مهندسان رنو با استفاده از پلت فرم CMF-B EV قدرت و گشتاور بالایی را در این هاچ بک تولید کرده اند.

بر این اساس در نسخه پایه از باتری لیتیوم نیکل منگنز با ظرفیت 40 کیلووات ساعت استفاده شده که انرژی لازم برای موتورهای الکتریکی با قدرت 95 تا 120 اسب بخار و گشتاور 215 تا 225 نیوتن متر را تامین می کند.

بخوانید:  طرح فروش بهمن موتور (متقاضیان عادی سامانه یکپارچه)

اما نسخه قدرتمندتری نیز با باتری های لیتیوم نیکل منگنز 52 کیلووات ساعتی وجود دارد که حداکثر قدرت را به 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور را به 245 نیوتن متر می رساند. بر این اساس وزن نسخه پایه رنو 5 ای تک 1350 کیلوگرم و قدرتمندترین نسخه 1450 کیلوگرم وزن دارد. شتاب صفر تا 100 این خودرو کمتر از 8 ثانیه است. حداکثر سرعت رسمی رنو 5 E-Tech 150 کیلومتر در ساعت است. نسخه پایه رنو 5 E-Tech با یک بار شارژ مسافت 300 کیلومتری را طی می کند.

به رنو 5 E-Tech تمام برقی سلام کنید

قدرتمندترین نسخه این خودرو با یک بار شارژ می تواند مسافتی معادل 400 کیلومتر را طی کند. با استفاده از شارژرهای DC می توانید باتری این خودرو را از 15 تا 80 درصد در کمتر از 30 دقیقه شارژ کنید.

مهندسان رنو از سیستم مک فرسون در جلو و سیستم چند پیوندی در محور عقب استفاده کردند. این سادگی سیستم ها، هزینه تعمیر و نگهداری رنو 5 E-Tech را در سطح پایین نگه می دارد.

به رنو 5 E-Tech تمام برقی سلام کنید

البته ناگفته نماند که رنو 5 E-Tech با 95 اسب بخار قدرت شارژ سریع DC ندارد. در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد Renault 5 E-Tech وجود ندارد. اما لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی در این خودرو وجود دارد که شامل: 6 ایربگ، کروز کنترل پیشرفته، سیستم رانندگی خودکار ADAS و سطح 2، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو و عقب، دوربین 360 درجه و سیستم دستیار پارک می باشد.پیشرفته ، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی برقی راننده، روشنایی اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید (ورود بدون کلید)، سیستم استارت دکمه ای و نگه داشتن خودکار.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248299/%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%86%D9%88-%DB%B5-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D9%84%D8%A8-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF