تعرفه واردات خودروهای برقی ۱۵درصدی شد

در همین زمینه علی جدی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود پرداخت.

چرا واردات خودروهای کارکرده انجام نشده است؟

واردات خودروهای کارکرده با وجود تدوین آیین‌نامه در هیات دولت همچنان در انتظار موافقت بانک مرکزی برای تامین ارز است.

در جلسه کمیسیون با وزیر صمت چه گذشت؟

در این جلسه چند موضوع ازجمله تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبرید مورد بررسی قرار گرفت. بر همین اساس مصوب شد تعرفه خودروهای برقی صفر و خودروهای هیبرید نیز به ۱۵درصد کاهش پیدا کند، برای واردات نیز یک سری تسهیلات در نظر گرفته شده ازجمله اینکه برای تاکسی‌ها بتوانند این خودروها را پرتکرار وارد کنند.

بحث تامین ارز برای خودروهای نو به کجا رسید؟ بانک مرکزی چه اقداماتی در این بخش انجام داده است؟

براساس آنچه آقای علی‌آبادی گفت تاکنون ۲۵۰ میلیون دلار برای واردات خودروهای نو تخصیص داده شده و ۲۰۰ میلیون دلار نیز در مرحله تخصیص است و بانک‌مرکزی موافقت خود را با آن اعلام کرده است. اما در بحث خودروهای کارکرده آیین‌نامه آن هم‌اکنون در هیات دولت به تصویب رسیده است منتها اجرای آن باتوجه به محدودیتهایی که در بحث تامین ارز وجود دارد منوط به موافقت بانک مرکزی شده است.

برای رفع مشکل ارز چه اقدامی در دست انجام است؟

در جلسه بعدی کمیسیون صنایع که احتمالاً هفته آینده برگزار می‌شود، از مسئولان بانک مرکزی دعوت کردیم تا موضوع تامین ارز واردات خودروهای کارکرده نیز حل‌وفصل شود و با این کار به‌نوعی به وزارت صنعت برای تسریع در روند واردات خودرو کمک کنیم.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246877/%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%DB%B1%DB%B5%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

بخوانید:  هیچ کس مسئول افزایش بیش از حد قیمت کارخانه یک وسیله نقلیه نیست