حواشی تمام‌نشدنی خودرویی – فوتبالی!

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

گویا این روزها حوادث فوتبالی و خودرویی، بسیار به هم تنیده شده‌اند و تقریبا هر هفته، اخبار تازه‌ای در این مورد به گوش می‌رسد. در تازه‌ترین خبر یکی از بازیکنان ملی‌پوش فوتبال کشور با صحبت‌هایی که در مورد خودروی ۱۰۰میلیاردی اش زد، حاشیه‌ساز شد.

چند روز پیش در مراسم تقدیر از ملی‌پوشان کشتی، صادق گودرزی (کشتی‌گیر سابق) از وزیر ورزش و فدراسیون تشکر کرد و گفت: «مقابل پیشکسوتان صحبت کردن زیره به کرمان بردن است اما باتوجه به حضور شما در هیات دولت، احساس می‌کنم در حق کشتی اجحاف شده است. تقاضا داریم بعد از صدور مجوز ورود خودرو برای فوتبال، این مجوز به کشتی هم داده شود.» البته این بازیکن فوتبال در فضای مجازی با انتشار متنی، از کسانی که از برخوردهای او در این زمینه دلخور شده‌اند، عذرخواهی کرد اما به نظر می‌رسد حواشی اهدای حواله واردات خودرو به‌عنوان جایزه به ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال همچنان ادامه داشته باشد و احتمالا مدال‌آوران سایر رشته‌های ورزشی نیز به دنبال رفع تبعیض در زمینه پاداش‌های قهرمانی باشند و چه‌بسا به‌زودی بحث مجوز واردات خودروهای لوکس یا کلا از ورزش کشور رخت خواهد بست یا تبدیل به امری عادی برای همه رشته‌های ورزشی می‌شود!

اما خبر جنجالی دیگر در این زمینه از کلاهبرداری چندصد میلیاردی از بازیکنان یکی از تیم‌های بزرگ پایتخت حکایت داشت. براساس شنیده‌ها، فردی به بازیکنان یکی از تیم‌های بزرگ پایتخت اعلام می‌کند افراد زیادی را می‌شناسد که در قرعه‌کشی فروش خودرو برنده شده‌اند اما مبلغ خودرو موردنظرشان را ندارند و می‌خواهند امتیاز خرید خودرویشان را از کارخانه به فروش بگذارند و با همین وعده ، برخی بازیکنان این تیم به این فرد اعتماد کرده و مبالغ میلیاردی را در اختیار این شخص گذاشتند.

بخوانید:  آماده سازی خودروهای اورژانسی آریان موتور برای سرویس محصولات JAC و ShakMoto

در ادامه فرد مذکور که گویا در خرید امتیاز خودروهای وعده‌داده‌شده موفق نبوده، متواری می‌شود و بازیکنان هم نه به خودروها رسیدند و نه به پولشان! هنوز درباره سرنوشت شخص مذکور اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما بازیکنان این تیم که در این اتفاق دچار ضرر و زیان شده‌اند، شکایت خود را نزد مقام قضایی ثبت کرده‌اند و پیگیر موضوع هستند.

در این میان حتی نام فوتبالیست‌های سابق هم شنیده می‌شود که هدف این کلاهبرداری خودرویی قرار گرفته‌اند؛ اگر این اخبار صحت داشته باشد، نشان‌دهنده فاجعه‌ای است که برخی سیاست‌های نادرست و رانت‌خیز در سال‌های اخیر ایجاد کرده است که نه‌تنها مردم عادی و کم‌اطلاع را قربانی کرده، بلکه حتی به سرشناس‌ترین افراد جامعه هم آسیب وارد می‌کند.

سیاهچاله‌هایی که اگر زودتر فکری برای مسدود کردن آنها می‌شد، قطعا بخش کمتری از دارایی مردم را در خود ناپدید می‌کرد.

همین مسائل سبب شده‌اند که خودرو همچنان در ذهن ما، وسیله‌ای برای رفت‌وآمدهای عادی و اختراعی مانند مثل سایر ساخته‌های بشر نباشد و چه بسا مسیر سعادت و سقوط بسیاری از ما، مرتبط با خودرو باشد!

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246534/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C