علل فرسودگی واشر سرسیلندر پژو چیست؟ (تعریف نحوه جلوگیری از سوختن آن)

سوختن واشر سرسیلندر در خودروهای پژو یکی از بزرگترین و رایج ترین مشکلات موتور در این خودروها می باشد که در صورت عدم رفع این مشکل می تواند آسیب جدی به موتور خودرو وارد کرده و هزینه های هنگفتی را برای شما به همراه داشته باشد. سوختگی واشر سرسیلندر پژو دلایل زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با علل سوختگی واشر سرسیلندر پژو، علائم و نشانه های سوختگی واشر سرسیلندر پژو و راه های پیشگیری از سوختگی پژو آشنا کنیم. واشر سرسیلندر.

علل فرسودگی واشر سرسیلندر پژو چیست؟  (تعریف نحوه جلوگیری از سوختن آن)

واشر سر سیلندر چیست؟

موتور خودرو از دو قسمت بالایی تشکیل شده است که شامل سوپاپ ها و میل سوپاپ است که به عنوان سرسیلندر شناخته می شود. قسمت پایینی که شامل بلوک موتور، پیستون، شاتون و میل لنگ است تشکیل شده و به آن بلوک سیلندر یا بدنه موتور می گویند. واشر سرسیلندر در واقع بخشی است که برای جداسازی این دو قسمت موتور یعنی سرسیلندر و بلوک سیلندر استفاده می شود.

واشر سر سیلندر در موتورهای مدرن از فولاد چند لایه (MLS) و در موتورهای قدیمی تر از مواد کامپوزیت ساخته شده است. همچنین می تواند از مس ساخته شود. تعداد این قطعه در موتورهای 4 سیلندر خطی 1 عدد و در موتورهای 6 یا 8 سیلندر 2 عدد می باشد.

واشر سرسیلندر یکی از اجزای بسیار مهم و حیاتی موتور خودرو است و دارای عملکردهای متعددی است. این وظایف شامل موارد زیر است:

  • مهر و موم سیلندر
  • تحویل مایعات
  • در مصرف مایعات صرفه جویی کنید

علل فرسودگی واشر سرسیلندر پژو چیست؟  (تعریف نحوه جلوگیری از سوختن آن)

چرا واشر سرسیلندر پژو می سوزد؟

فرسودگی واشر سرسیلندر پژو ناگهانی و آنی نیست. بلکه در طول زمان و به دنبال رویدادهای مختلف رخ می دهد. ابتدا آب رادیاتور گرم می شود و با افزایش دما، جریان افزایش می یابد و چند دقیقه پس از رسیدن جریان به خطر قرمز، آسیب به واشر شروع می شود. دلایل مختلفی باعث آسیب دیدن و سوختن واشر سرسیلندر پژو می شود که در ادامه به شما عزیزان معرفی می کنیم:

  • آسیب فن
  • کاهش آب رادیاتور
  • گرمای بیش از حد
  • خرابی ترموستات
  • سبک رانندگی نامناسب
  • نقص فنی در ترموستات
  • وجود رسوبات در سیستم خنک کننده
  • مسدود شدن راه های آب در موتور
  • رانندگی طولانی در هوای گرم و ترافیک
  • پیچاندن شیلنگ های ورودی و خروجی مایع خنک کننده
  • نقص فنی پمپ آب و گردش نکردن آب در موتور
  • آب رادیاتور به دلیل رسوب یا نقص در فن خنک نمی شود
بخوانید:  اتحاد نمایندگی خدمات پس از فروش العماری در مشهد

علائم و نشانه های سوختگی واشر سرسیلندر پژو

علائم سوختگی واشر سر سیلندر می تواند مشابه سایر مشکلات موتور باشد. به همین دلیل توصیه می شود در صورت بروز هر یک از این علائم به مکانیک مراجعه کنید تا از طریق روش های تخصصی مشخص شود که آیا واشر سرسیلندر خودروی شما آسیب دیده است یا اینکه مشکل مربوط به سایر قسمت های موتور است. این داروها عبارتند از:

نشت مایع خارجی

در این علامت، نشت آب و روغن از شکاف بین بلوک موتور و سرسیلندر به راحتی قابل مشاهده است، بنابراین آب و روغن کمتری در موتور وجود دارد.

سیلندر به درستی کار نمی کند

مهمترین علامت سوختگی واشر سرسیلندر، عملکرد نامناسب سیلندر است. در این حالت با خرابی رینگ دور سیلندر واشر سرسیلندر به درستی کار نمی کرد و نمی توانست فشار کافی ایجاد کند. اگر دو سیلندر مجاور با چنین مشکلی مواجه شوند به این معنی است که واشر سر سیلندر که بین حلقه های دو سیلندر مجاور قرار دارد نشتی داشته است.

نشتی داخلی

نشتی داخلی خودرو را نمی توان به راحتی تشخیص داد و محل دقیق مشکل را می توان شناخت. چون داخل موتور دیده نمی شود.

سایر علائم سوختگی واشر سرسیلندر پژو عبارتند از:

  • جوش موتور
  • در رادیاتور حباب هایی وجود دارد
  • نشتی از زیر منیفولد وجود دارد
  • افزایش بیش از حد دمای موتور
  • دود سفید یا آبی از لوله اگزوز خارج می شود
  • رنگ روغن از زرد به سفید شیری تغییر می کند
  • مشاهده آب و روغن روی موتور به دلیل نشتی

علل فرسودگی واشر سرسیلندر پژو چیست؟  (تعریف نحوه جلوگیری از سوختن آن)

راه های جلوگیری از فرسودگی واشر سرسیلندر پژو

بخوانید:  صنعت تایر آمریکا در قلب اروپا توسعه یافته است

موتورهای XU7 فرانسوی در پژو 405، سمند و پارس دائماً واشر سرسیلندر را می سوزانند. این موضوع دو دلیل دارد:

  1. پیچ های سرسیلندر پژو نقاط تماس را به درستی سفت نمی کنند.
  2. آسترهای موتور XU7 از آن دسته هستند که پس از نصب مقداری فاصله در کناره ها دارند که تنها با قرار دادن سرسیلندر محکم می شود.

این دو عیب در موتور پژو باعث می شود که دائماً دچار فرسودگی واشر سرسیلندر شود و هزینه های هنگفتی برای رفع این مشکل متحمل شود. برای رفع دائمی مشکل واشر موتور پژو می توانید از یکی از این دو محصول ساخت کارگاه مکانیک اهورا استفاده کنید:

  • دومین محصول مکانیکی اهورا تجهیزات پژو محصولی بسیار کاربردی برای رفع مشکل سوختن واشر سرسیلندر پژو. نگهدارنده سرسیلندر از بیرون بر روی لبه های سیلندر قرار می گیرد و بوش را در داخل مهار می کند تا بوش ثابت شده و در جای خود حرکت نکند.

هزینه تعمیر یا تعویض واشر سرسیلندر پژو

هزینه واشر سرسیلندر معمولا زیاد نیست اما تعویض آن بسیار گران است. برای تعویض واشر سرسیلندر خودرو باید قسمت های مختلفی از خودرو مانند قطعات سرسیلندر، قطعات زمان بندی، منیفولدهای ورودی و اگزوز و خود سرسیلندر باز شود. اگر واشر سرسیلندر تعمیر نشود، ممکن است باعث آسیب و از کار انداختن موتور شود. به همین دلیل بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور و البته کاهش هزینه های تعمیر و تعویض قطعات خودرو، استفاده از فرمولاسیون پژو است.

قیمت نصب سیلندر پژو

قیمت اتصالات مقاومتی آستر سیلندر خودروهای پژو 405، پارس و سمند اسفند 1402 در محدوده قیمتی 1.200.00 تومان الی 2,000,000 تومان می توانید تنها یک بار از پس این هزینه برآیید و برای همیشه از مشکلات سوختن واشر سرسیلندر در خودرو و هزینه های بالای تعمیر و تعویض واشر سرسیلندر خلاص شوید.

بخوانید:  حضور چین در بازار خودروی ایران نباید منجر به حذف خودروسازی کشور شود!

نحوه خرید تجهیزات پژو

برای تهیه یراق آلات سرسیلندر پژو ابتدا به سایت کارگاه مکانیک اهورا مراجعه کرده و با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. این قطعه ارزشمند را می توانید به صورت حضوری و آنلاین از کارگاه مکانیک اهورا خریداری کنید.

https://ahura-workshop.ir/

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248393/%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D9%88%D8%A7%D8%B4%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF-%D9%BE%DA%98%D9%88-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%86