نتایج شگفت‌انگیز آزمایش باتری های StoreDot

StoreDot استارت‌آپ حوزه باتری چند سالی است که روی باتری‌های شارژ سریع کار می‌کند. این شرکت همچنان در مسیر آزمایش قرار دارد و اعلام کرده به‌زودی محصولات شارژ سریع خود را به‌خودروسازان عرضه خواهد کرد.

این استارت‌آپ باتری‌های جدید خود را بیش از هزار بار در چرخه شارژی سریع متوالی تست کرده و آن‌ها را با سناریوهای شارژ آهسته مقایسه کرده است.

استارت‌آپ StoreDot می‌گوید نمونه اولیه باتری آن پس از چندین جلسه شارژ سریع در مقایسه با سناریوهای شارژ آهسته، تحلیل نمی‌رود و توانسته از تست‌ها موفق خارج شود.

در انجام بیش از هزار تست برای آزمایش شارژ سریع متوالی (XFC)، وضعیت شارژ باتری‌ها از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافت و تنها در ۱۰ دقیقه، سلول‌ها از صفر به ۱۰۰ درصد رسیدند.

پس از انجام آزمایش‌ها، StoreDot مشخص کرد که سلول‌ها در مقایسه با سلول‌هایی که از صفر تا ۱۰۰ درصد SoC آهسته شارژ می‌شوند، هیچ تخریبی نشان نمی‌دهند. به‌عبارت دیگر، فرقی نمی‌کند که سلول‌ها با سرعت آهسته یا بسیار زیاد شارژ شوند؛ در هر صورت تخریب سلول‌ها یکسان خواهد بود.

مدیرعامل StoreDot گفت: «این آزمایش‌ها درواقع سرعت شارژی مورد نیاز مصرف‌کنندگان را با بهترین عملکرد و بیشترین حفظ طول عمر سلول‌های باتری به‌ وسیله‌نقلیه ارائه می‌کنند که ترکیبی حیاتی در کاهش اضطراب کاربران برای دستیابی به‌استقبال گسترده از خودروهای الکتریکی است.»

این استارت‌آپ باتری ادعا می‌کند نمونه‌های اولیه در اوایل سال جاری توسط ۱۵ سازنده خودرو در سراسر جهان مورد آزمایش قرار گرفتند و نمونه‌های سری دوم در حال حاضر به‌دست برخی خودروسازان رسیده است.

اواخر سال گذشته،StoreDot گفت که تا سال ۲۰۲۴، باتری‌های XFC آن قادر خواهند بود ۱۰۰ مایل شارژ را در پنج دقیقه بپذیرند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ این میزان شارژ را به سه دقیقه کاهش دهد.

بخوانید:  تاکسی های برقی ام وی ام به تهران می آیند

سلول‌های کیسه‌ای ۳۰ آمپر-ساعتی این استارت‌آپ نیز توسط آزمایشگاه مستقل باتری Shmuel De-Leon Energy مورد تست قرار گرفت و مشخص شد باتری‌ها از نظر تجاری قابل دوام هستند.

StoreDot با خودروسازانی از جمله دایملر، VinFast، ولوو، Polestar و Ola Electric شراکت دارد؛ بنابراین دور از ذهن نیست که فناوری باتری آن در نهایت به‌یکی از این تولیدکنندگان برسد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246736/%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-StoreDot