پورشه یک پروسه انتخاب تایر 4 ساله را طی می کند

در پورشه، تیم اختصاصی انتخاب تایر تلاش می‌کند تا طراحی اولیه بهترین تایر قابل استفاده را برای مدل‌های جدید ارائه دهد. این طرح اولیه بر اساس وزن، ابعاد و گشتاور موتور در نظر گرفته شده و می تواند کار تیم های تامین را برای انتخاب فریم مناسب تسهیل کند.

کارستن هافمن، رئیس تیم توسعه تایر پورشه گفت: «ما اهداف خود را برای تولیدکنندگان تایر به وضوح مشخص کرده‌ایم که شامل مسافت ترمز و رکورد نوربرگ رینگ می‌شود.

مراحل تولید طرح اولیه تایر حدود چهار سال قبل از تولید آغاز می شود، در حالی که سایر خودروسازان نیاز خود را به تولیدکنندگان تایر حدود سه ماه قبل از تولید محصول اعلام می کنند. اما در پورشه برنامه تحقیقاتی جداگانه ای حتی برای لاستیک های جلو و عقب در نظر گرفته شده است.

در هر قسمت از این برنامه، تیم توسعه تایر پورشه دو طرح اولیه را در نظر می گیرد و بر این اساس شروع به تست و مقایسه برندهای مختلف لاستیک می کند. در حالی که این می تواند یک فرآیند خسته کننده برای هر خودروسازی باشد، در پورشه این بخش بسیار مهم است.

کوین استر راننده فرانسوی سال گذشته موفق شد با پورشه 911 GT3 آراس رکورد 6 دقیقه و 56 ثانیه و 4 دهم ثانیه را در پیست نوربرگ رینگ به ثبت برساند که رکورد جدیدی برای خودروهای تنفس طبیعی است.

جان فرانک، رئیس بخش دینامیک رانندگی خودروهای جاده ای پورشه، گفت: “بدون کمک لاستیک ها، این رکورد هرگز ممکن نمی شد.”

کارشناسان پورشه تخمین زدند که در ثبت رکورد با لاستیک های مختلف بین 4 تا 6 ثانیه اختلاف وجود داشته باشد تا در صورت عدم استفاده از لاستیک های جدید میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2R در این خودرو، عملکرد کلی این خودرو تحت تاثیر قرار گیرد.

بخوانید:  طرح فروش فوق العاده شاهین اتوماتیک و ساینا S (دی 1402)

میشل هاوپت، یکی از متخصصان این تیم می‌گوید: «لاستیک همیشه شخصیت‌های متفاوتی را نشان می‌دهد، اما هرگز نمی‌توان تأثیر عظیم این قطعه را بر بدنه خودرو نادیده گرفت.

برای مقایسه بهتر است بدانید که حتی مدل های مختلف پورشه که از شاسی و سیستم الکتریکی یکسانی استفاده می کنند، به دلیل وزن و شرایط جاده متفاوتی که برای آن در نظر گرفته شده اند، تایرهای متفاوتی خواهند داشت.

هاوپت گفت: «تنوع مدل ها کار را برای ما سخت تر می کند.

این تیم برای دستیابی به بهترین نتیجه با راننده خودروهای آزمایشی ارتباط مستقیم برقرار می کند تا نتایج آزمایشات میدانی توسط عامل انسانی بررسی شود.

یکی از مهمترین وظایف این تیم شناسایی ماهیت لاستیک مورد استفاده در شرایط مختلف و مطابقت آن با اهداف محصول نهایی است. بنابراین عملکرد تایر در سطوح خشک، بارانی، برفی و حتی یخی بر انتخاب نهایی پس از بررسی و آنالیز تأثیر می گذارد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248510/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DB%B4%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%B7%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF