چگونه چادر ماشین را بشوییم ؟

چادر خودرو چیست؟

روکش یا چادر خودرو به صورت یکپارچه است که برای مدل های مختلف خودرو تولید میشود. متریال مورد استفاده برای این نوع چادر از پارچه های متفاوت است. ساده ترین نوع متریال که به عنوان چادر خودرو تولید میشود برزنت است این پارچه از نظر ضخامت و مقاومت به عنوان روکش برای محافظت از خودرو مناسب است.

چگونه چادر ماشین را بشوییم ؟

علت استفاده از چادر خودرو

معمولا افرادی که امکان استفاده از پارکینگ را ندارند، خودروشان در معرض عواملی همچو اشعه آفتاب، پنجه حیوانات، باران های اسیدی، تگرگ و سایر عوامل آسیب زا که هر کدام به نحوی در طول زمان سبب آسیب به بدنه خودرو و فرسوده شدن روکش صندلی میشود.

انواع چادر خودرو

چادر های خودرو از نظر متریال به دو دسته ساده و ضد آب تقسیم میشوند. همانطور که گفتیم چادر های ساده از جنس برزنت و یا سایر پارچه های کاربردی تولید میشوند که در برابر آب و اشعه آفتاب مقاومت ندارد و در طول زمان فرسوده میشوند. این چادر ها برای مناطق معتدل از نظر گرما و بارش مناسب هستند.

چادر خودرو ضد آب از متریال هایی تولید شده اند که در برابر بارش برف و باران مقاوم هستند، در لایه زیرین دارای آستری هستند که علاوه بر اینکه از نفوذ آب به بدنه خودرو جلوگیری میکند بلکه دارای روزنه هایی است که جریان هوا از آن عبور میکند و از کپک زدن بدنه خودرو جلوگیری میکند.

علت فرسوده شدن چادر خودر

1-استفاده از چادر نامناسب در فصول نامناسب

2-متربال نامناسب

3-عدم شست و شو

شست و شو چادر خودرو

بخوانید:  بهترین لاستیک های چهارفصل کره ای بازار ایران

چادر ماشین یکی از مهم ترین لوازم جانبی مراقبت و نگهداری از خودرو است. چادرها، به عنوان یک پوشش محافظتی عمل کرده و از برخورد اشیاء خشن با خودرو جلوگیری میکند. قطع به یقین استفاده نکردن از آنها، ماشین را مستعد تغییر رنگ، خراشیدگی و ترک خوردن خواهد کرد. بنابراین مراقبت از چادر ماشین نیز به اندازه استفاده از آن اهمیت دارد. عدم توجه به تمیز بودن چادر خودرو میتواند باعث پوسیدگی و از بین رفتن زود هنگام آن شود. بنابراین هر چند وقت یکبار باید اقدام به شست و شوی چادر ماشین کنید.

روش شست و شوی دستی

1-گردوغبار و آلودگی های سطحی را از بین ببرید

در این مرحله ابتدا باید دو طرف چادر را در دست بگیرید و با نیروی کافی تکان دهید تا هرگونه گرد و غبار و کثیفی از سطح آن زدوده شود. این کار را در فضای باز انجام دهید تا از کثیف شدن محیط اطراف جلوگیری کنید. سپس چادر ماشین را در یک دست نگه داشته و با دسته دیگر برای کوبیدن به چادر برای زدوده شدن ذران گردوغبار استفاده کنید.

2- چادر را محکم روی خودرو خود ببندید

چادر را محکم به ماشین ببندید و حتما آن را محکم بکشید تا چین چروک های آن به حداقل برسد. مطمئن شوید که چادر به درستی محکم شده و در حین شستوشو لیز نمی خورد.

3- به کمک جاروبرقی، گردوغبار را از روی چادر پاک کنید

در این مرحله جاروبرقی را روی چادر خودرو بکشید تا از شر ماسه های سرسخت باقی مانده خلاص شوید. بهتر است این مرحله را با دقت وانجام دهید تا هیچ کثیفی روی چادر باقی نماند. در زمان شست و شوی جادر خودرو باعث ایجاد ساییدگی و خراش های ناخواسته بر روی سطح چادر میشوند.

بخوانید:  فروش فوری نقدی و اعتباری محصولات زامیاد

چگونه چادر ماشین را بشوییم ؟

4- از یک محلول شست و شو برای شستن لکه ها استفاده کنید

در یک سطل به مقدار کافی آب ولرم بریزید سپس یک شوینده مناسب را انتخاب کنید سپس آن را به آب ولرم اضافه کنید و مخلوط کنید تا کف ایجاد شود آن را کنار بگذارید سپس با استفاده از یک شلنگ چادر را که به خودرو متصل کرده اید را خیس کنید تا گرد و غبار از سطح چادر پاک شود. توجه کنید که از شوینده مناسب برای شست و شو استفاده کنید.

5- شست و شو را شروع کنید

حالا دستمال را به مواد که در سطل آماده کرده اید آغشته کنید. سپس دستمال را با حرکات دورانی، جلو عقب روی چادر خودرو بکشید. تلاش کنید که تمام قسمت روکش را با دستمال تمیز کنید.

اگر بعد از چندین بار شست و شو لکه ها از بین نرفت، مقداری از پاک کننده صنعتی را روی لکه ها بریزید و اجازه دهید چند دقیقه روی آن بماند و بعد از چند دقیقه آن را بشویید.

6- چادر خودرو را آبکشی کنید

با استفاده از آب ولرم مواد شوینده روی چادر خودرو را به طور کامل بشویید. این مرحله را دو سه بار انجام دهید تا مطمئن شوید کف روی آن باقی نمانده. اجازه دهید تا آب آن گرفته شده و نسبتا خشک شود.

7- چادر را به لایه زیزین برگردانید و شست و شو را تکرار کنید

بعد از اینکه لایه رویی چادر خودرو خشک شد چادر را به لایه زیرین برگردانید و مراحل شستوشو را دوباره انجام دهید.

بخوانید:  آیا فیلتر روغن تاریخ انقضا دارد؟

8- چادر را در هوای آزاد پهن کنید تا خشک شود

پس از اتمام مراحل بالا چادر خودرو را در فضای باز در معرض آفتاب و جریان هوا قرار دهیدتا خشک شود. اگر فضای مناسبی ندارید که چادر را در جریان هوا قرار دهید. چادر را روی خودروتان قرار دهید و مطمئن شوید در معرض آفتاب قرار دارد

چگونه چادر ماشین را بشوییم ؟

کلام آخر

چادر ماشین یک وسیله مهم برای حفاظت از خودروی شماست. پس نظافت و شستشوی مرتب آن به شما کمک خواهد کرد تا هم خودروی شما تمیز بماند و هم عمر استفاده از چادر چند برابر شود. شما می توانید مطابق دو روش دستی یا ماشینی خشکشویی چادر ماشین را خودتان انجام دهید.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/247295/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C%D9%85