کاهش 30 درصدی ترافیک با ساماندهی میوه فروشان سیار

گردش میوه‌فروشان سیار که خیابان‌های تهران را با کامیون‌های خود اشغال می‌کنند به سناریویی روزمره و تکراری در پایتخت تبدیل شده است. این افراد اهمیتی نمی دهند که کارشان باعث ازدحام ترافیک شود. حتی برخی از آنها معتقدند که هرچه ترافیک بیشتری داشته باشند، فروش بیشتری خواهند داشت! اما شهرداری تهران برای رفع این مشکل چه اقداماتی انجام داده است؟

از پلیس و پلیس راهنمایی و رانندگی کمک بگیرید

چندی پیش معاون فنی و اجرایی شرکت شهربان و حرمبان شهرداری تهران در خصوص سد معبر کامیون در تهران گفت: ۲ هزار و ۳۷۰ کامیون کوچک در تهران شناسایی شده و مردم ۹۰۰ شکایت از پارکینگ خود دارند. نصرالله پیشکاه افزود: بر همین اساس پلاک این خودروها را شناسایی و برای برخورد با آنها به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ معرفی کردیم.

به گزارش پیچگاه، نقش این کامیون ها در افزایش تردد در برخی مناطق کاملاً مشخص است، به عنوان مثال از زمان ساماندهی کامیون ها در خیابان امام خمینی (ره) منطقه 10، بیش از 30 درصد از بار ترافیکی کاهش یافته است. برخی کامیون ها جدا از مشکلات سد معبر و ایجاد ترافیک، مشکلات اجتماعی را نیز به همراه دارند.

وی افزود: در برخی مناطق شهر طرح جمع آوری و ساماندهی را اجرا کردیم و بین 50 تا 120 کامیون شناسایی شد که متأسفانه برخی از این کامیون ها تحت مدیریت لیدرهای خاص بودند به عنوان مثال افرادی روی امام شناسایی شدند. خیابان خمینی که 30 کامیون داشت لیدرها با استقرار ده ها کامیون در مناطق تهران و زمانی که نیروهای ما می خواهند جمع آوری این کامیون ها را آغاز کنند همه به یکدیگر اطلاع می دهند و به محض رسیدن نیروهای باربان با آنها درگیر می شوند. قمه ها

بخوانید:  صادرات حدود سه برابری قطعات گروه صنعتی ایران خودرو

معاون فنی و اجرایی شرکت شهربان و حرمبان شهرداری تهران تایید کرد: جمع آوری کامیون ها با حمایت رهبری در دستور کار ما قرار دارد و این کار را با پروژه های مختلف در خیابان های زاهدی، امام خمینی (ره) انجام خواهیم داد. راضی از او)، شهرزاد، شمشیری، عجب گل، نظام آباد، خیابان ری، استاد حسن بنا و… ادامه می دهیم. مثلاً در یکی از خیابان های شهر 9 کامیون متعلق به یک فرمانده را به مدت سه ماه توقیف کردیم. قهرمانان در تهران مافیا دارند و برای حل این مشکل به پلیس و راهنمایی و رانندگی کمک کرده ایم تا این مشکل را ساماندهی کرده و کلنی ها را جمع آوری کنند.

همه وانت های تهران ساخت مافیا نیستند

معاون فنی و اجرایی شرکت شهربان و حرمبان شهرداری تهران همچنین توضیح داد: با توجه به دستور شهردار تهران مبنی بر ساماندهی کامیون ها، موظفیم پس از شناسایی نیازمندان این منطقه، آن ها را از هم جدا کنیم. چون همه وانت های تهران ساخت مافیا نیست. پس از شناسایی نیازمندان و جداسازی آنها از مافیا، بلافاصله سازماندهی می کنیم تا به معیشت این نیازمندان آسیبی وارد نشود.

بر اساس تصمیمات اداره نظارت و کنترل شرکت شهربان و حرمبان شهرداری تهران باید بگوییم که 60 درصد لیدرها و 40 درصد نیازمندان در بحث کامیون نقش دارند.

وی در خصوص کار کارگران روزمزد در شهرستان گفت: این لیدرها ده ها کامیون را در یک جهت خریداری می کنند و با استخدام روزمزد این کامیون ها را در مناطق مختلف شهر راه اندازی می کنند و در برخی مناطق دستمزد کارگران روزمزد به دو میلیون تومان می رسد. در روز و به 50 میلیون تومان در ماه می رسد. به روشی دیگر، رهبران مکان کامیون ها را مدیریت می کنند و از آنها اجاره می گیرند. بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردیم، برای گرفتن یک موقعیت ثابت از طریق لیدرها، هزینه های روزانه بین 4 تا 15 میلیون دریافت می شود که با توجه به حجم فروش و مکان کامیون ها متفاوت است.

بخوانید:  روش خرید لاستیک خودرو به قیمت دولتی

پیچگاه با اشاره به اینکه برخورد با این مافیا نیز مشکلات خاص خود را دارد، ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از خیابان های تهران وقتی با برخی از لیدرها برخورد کردیم و دستور جمع آوری آنها را دادیم، دیدیم که مافیای فنتی به منطقه دستور داده است. شهرداری برای حمله و درگیری شبانه با نیروهای خدمات شهری. ما بهترین کار را می کنیم که با این رهبران درگیر نشویم، اما بیشتر پیگیری های ما برای سازماندهی دستگیری ها با درگیری رهبران همراه است.

متأسفانه نیروهای عبوری در چند سال گذشته به دلیل حملات برخی از رهبران آسیب های جدی دیده اند. در برخی مناطق فضاهایی را برای شرکت ساماندهی صنایع و بازرگانی معرفی می کنند و در این راه گام مفیدی برای ساماندهی این کامیون ها برداشته می شود و اگر جایی مشخص نشد سریعا ساماندهی می کنیم.

کسب و کار به قیمت افزایش ترافیک

در مقابل، مغازه داران دائماً از فروشندگان سیار میوه شکایت دارند که بازارشان را کند می کنند، زیرا میوه فروشان سیار نه اجاره مغازه خود را پرداخت می کنند و نه مالیات و هزینه دریافت می کنند. برخی از مردم فکر می کنند که اگر میوه از فروشندگان سیار میوه تهیه کنند، ارزان تر خواهد بود، اما همیشه اینطور نیست.

برخی از میوه فروشان سیار به مشتری اجازه چیدن میوه و له کردن آن را نمی دهند. اکثر میوه فروش های سیار با خرید کامیون های کوچک راهی تهران می شوند تا درآمد بیشتری داشته باشند اما این تجارت نباید به سیستم شهری آسیب برساند.

بخوانید:  نمایندگی قطعات یدکی کوماتسو در کجاست؟ تراک کوماتسو

بخشی از ترافیک در برخی نقاط تهران به دلیل حضور میوه فروشان سیار و وسایل نقلیه حمل و نقل است که می طلبد مسئولان شهرداری تهران و یا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نسبت به شناسایی محل مناسب برای فروش اقدامات جدی در این زمینه انجام دهند و همچنین حضور این میوه‌فروش‌های سیار شاهد ترافیک انبوه است، آنها در روز زیاد هستند، بنابراین در خیابان‌های پایتخت یافت نمی‌شوند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248637/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DB%B3%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1