ایالات‌متحده ۱۰ تا ۲۰ سال از آسیا در طراحی و تولید باتری عقب است!

علاوه‌بر این، چین بر زنجیره تامین باتری جهان از جمله گرافیت که تقریبا برای تمام سلول‌های لیتیوم-یون مورد نیاز است، تسلط دارد. این مساله برای آمریکا نگران‌کننده است؛ زیرا چین تصمیم گرفت صادرات گرافیت را در ماه گذشته محدود کند و تولید آند سلول‌ها را دشوارتر کند.

انتظار می‌رود تقاضا برای باتری تا سال ۲۰۳۵ هفت برابر شود؛ بنابراین ایالات‌متحده باید از حالا برای این وضعیت فکری کند. در نتیجه، این نامه بیان می‌کند که یک جلسه توجیهی کمیته باید تا اول دسامبر برگزار شود «در مورد تحقیق و توسعه مداوم فناوری‌های باتری نسل بعدی».

براساس گزارش «رویترز» از یک نامه منتشرنشده، ایالات‌متحده به‌دنبال تبدیل شدن به یک پرچم‌دار در تولید باتری‌ و اجزای آن است. همچنین تامین امنیت زنجیره‌تامین برای مواد تشکیل‌دهنده این قطعات جزو اولویت‌های این کشور است.

باتری‌های ساخت آمریکا

در این نامه به‌سرمایه‌گذاری‌های مهم در حوزه تولید باتری اشاره شده است. تویوتا برای ایجاد کارخانه باتری در کارولینای شمالی ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. این کارخانه از باتری‌های برقی، هیبرید و PHEV پشتیبانی می‌کند. سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارددلاری stellantis و سامسونگ sdi برای ایجاد کارخانه باتری در ایندیانا، از دیگر اقدامات ایالات‌متحده برای توسعه صنعت‌باتری است.

این‌ها بخشی از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در آمریکاست. با این حال پنتاگون نیاز بیشتری به‌باتری دارد. زیرا پنتاگون در گذشته گفته بود که باتری‌های لیتیوم-یونی برای هزاران سیستم نظامی، از جمله نسبت‌های دستی، شناورهای بدون سرنشین و قابلیت‌های آینده مانند لیزر، سلاح‌های انرژی هدایت‌شده و هیبرید الکتریکی بسیار مهم هستند.

در این نامه آمده است که چین در حال حاضر بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت استخراج یا پالایش پنج ماده حیاتی مورد استفاده در ساخت اکثر انواع باتری‌ لیتیوم-یونی را دراختیار دارد و می‌افزاید: «این مهم است که ایالات‌متحده در فناوری باتری نسل بعدی پیشرو باشد و فرمول جایگزینی ارائه دهد.»

بخوانید:  جدول قیمت های کارخانه و بازار خودروهای داخلی، چینی و خارجی - ۲ آبان ۱۴۰۲

آخرین نامه این دو سناتور پس از آن منتشر شد که اتحادیه‌اروپا در مورد یارانه‌های دریافتی توسط سازندگان خودروهای الکتریکی چینی تحقیقات رسمی را آغاز کرد که در تلاش هستند بازار را با خودروهای برقی ارزان پر کنند.

در ایالات‌متحده، خودروهای ساخت چین مشمول تعرفه ۲۵ درصدی هستند که این علاوه‌بر تعرفه واردات عادی ۲.۵ درصدی برای خودروهای وارداتی است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/246849/%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF%D9%87-%DB%B1%DB%B0-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D9%82%D8%A8