ظرفیت تولید اسانس گروه 3 دو برابر می شود

تقاضای جهانی روانکار سالانه بین 35 تا 40 میلیون تن تخمین زده می شود که این رقم عمدتاً به سمت روان کننده های با کیفیت بالا هدایت می شود و این روند منجر به افزایش تقاضا برای روغن های پایه گروه III API خواهد شد. در حالی که نیازهای اصلی بازارهایی مانند اروپا با روغن های پایه بازیافتی تامین می شود، در حال حاضر تنها بخش بسیار کمی از روغن های استفاده شده به روغن های پایه با کیفیت بالا تبدیل می شوند.

در دهه‌های گذشته، فناوری پالایش مجدد به طور قابل توجهی تکامل یافته است تا گزینه‌های متعددی برای ارتقاء نفت گاز خلاء (VGO) فراهم کند. این توسعه یک روغن پایه تصفیه شده با کیفیت بالا و با کارایی بالا به نام “RRBO” تولید می کند. این امر با کیفیت ست دوم و ست سوم امکان پذیر شد.

PURAGLOBE در حال حاضر تنها تولید کننده “غیر بکر” اسانس API Group 3 در جهان است.

در نشست سالانه ALIA در شهر هوشی مین، ویتنام در 6 مارس، مدیر عامل PURAGLOBE آندریاس شوبل پیش بینی کرد که ظرفیت نفت پایه گروه III در 12 سال آینده دو برابر خواهد شد.

عناصر ضروری یک روغن موتور با کارایی بالا شامل شاخص ویسکوزیته بالا، ویسکوزیته خوب در دمای پایین، فراریت کم، اشباع بالا، گوگرد کم، عاری از آب و آلاینده ها، خلوص و شفافیت و کیفیت ثابت است. به گفته Schawbel، همه اینها را می توان با استفاده از انواع اسانس های تصفیه شده به دست آورد.

PURAGLOBE اولین تولید کننده روان کننده های کاملاً پایدار و کاملاً مصنوعی مانند 0W-20 برای صنعت خودروسازی بود. Schoepel به نمایندگان ALIA اطلاع داد که آنها با تامین کنندگان مواد افزودنی برای توسعه OW-16 کار می کنند و قصد دارند گریدهای ویسکوزیته OW-8 را تولید کنند.

بخوانید:  پیش فروش مشارکت در تولید ۴ محصول ایران خودرو بدون قرعه کشی

دکتر خانم. ارنست هندرسون، نماینده K&E Petroleum Consulting نیز در رویداد ALIA سخنرانی کرد و اظهار داشت که تقریباً 60 درصد از تولید روغن پایه تصفیه شده در حال حاضر با استانداردهای کیفیت گروه II و گروه III مطابقت دارد.

هندرسون تاکید کرد که انتظار می رود این روند با بهبود کیفیت خوراک و تکنیک های فرآوری ادامه یابد. هندرسون به اهمیت جمع آوری در توسعه کلی صنعت روانکار اشاره کرد و گفت: «آنچه جمع آوری می کنید همان چیزی است که تولید می کنید. از آنجایی که روغن‌های مصرف‌شده از منابع و مکان‌های مختلف جمع‌آوری می‌شوند، لازم است ارزیابی اولیه تغذیه متنوع شود.»

هندرسون بر اهمیت نقشه برداری فناوری با توجه به در دسترس بودن مواد خام منطقه ای تاکید کرد. شوبل همچنین در مورد فرصت‌های عظیم RRBO در آسیا و نیاز به گسترش در بازارهایی که مجموعه روغن‌های موتور کارکرده موجود است، صحبت کرد. علاوه بر این، وی بر اهمیت در دسترس بودن مواد خام و توافقنامه های خروج در تامین مالی پروژه های جدید RRBO تاکید کرد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248589/%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D8%B3%D9%87-%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D9%A2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%B4%D8%AF